Játékfejlesztők az AMD és Intel processzorokról

Játékfejlesztők az AMD és Intel processzorokról

2001. július 12. 09:38, Csütörtök
[VoodooExtreme] Kétségtelen tény, hogy az AMD különböző Duron és Athlon processzorai mostanában nagyon komoly konkurenciát jelentenek az Intel Pentium III-as, illetve Pentium 4-es processzorainak, de vajon hogyan viszonyulnak a játékfejlesztők a két cég termékeihez?

John Carmack, id Software (DOOM, Quake sorozat): Korábban az AMD és Cyrix processzorok redkívül gyenge lebegőpontos teljesítménye miatt egyértelmű volt az Intel chipek teljesítménybeli fölénye, manapság azonban már annyira megváltozott a helyzet, hogy lényegében teljesen mindegy, hogy valaki Intel, vagy AMD processzort vásárol. A jövőben kiaknázzuk majd az új processzorokban található utasításkészletek nyújtotta lehetőségeket is, azonban szerintem továbbra is a grafikuskártyák teljesítménye lesz a játékok szempontjából a legmeghatározóbb tényező.

Tim Sweeney, Epic Games (Unreal sorozat): Az SSE-t szerintem csak a processzorok tervezői használják előszeretettel, hiszen számos olyan utasítás hiányzik belőle, melyet a szoftverfejlesztők nagyon gyakran használnak. A DirectX8/NV20-ban található vertex shader utasításkészlet már sokkal kellemesebb dolog, hiszen ennek használatával sokkal könnyebben lehet végrehajtani különböző feladatokat. Szerintem az SSE-nek és a 3DNow!-nak is ebbe az irányba kellene fejlődnie a jövőben.

Jim Malmaros, Insomnia Software: Szerintem nincs túl nagy különbség a mai nagyteljesítményű processzorok között. A legfrissebb hardver újdonságok egyébként egészen addig csak drága játékszernek számítanak, amíg az általuk képviselt szabvány nem terjed el széles körben. Tény, hogy az Intel SSE jobb az AMD 3DNow!-nál, azonban ár/teljesítmény szempontból az AMD processzorai verhetetlenek.

Dean Sekulic, Croteam: A PhotoShophoz hasonló szoftverek és az MPEG enkóderek/dekóderek általában gyorsabban futnak az SSE/3DNow! következtében, de a játékszoftverek esetében teljesen más a helyzet. Manapság egyébként szerintem nem a processzorok FPU teljesítménye jelenti a szűk keresztmetszetet, hanem a chipek memóriakezelése. Nagyon komoly lassulást eredményezhet, ha az adott szoftvernek egy olyan adatra van szüksége, mely nincs sem az L1, sem az L2 cache-ben. Ez nagyon fontossá teheti az előzetes utasításkód-lehívásokra vonatkozó utasításokat, és mivel mind a 3DNow!, mind az SSE rendelkezik ilyen utasításokkal, érdemes kihasználni ezeket.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások