Star Wars Galaxies

Star Wars Galaxies

2001. július 22. 04:10, Vasárnap


Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Sony Online Entertaiment, Verant Interactive

Rendszer Követelmények: Még nincs adat
Hasonló játékok: Everquest, Ultima Online
Kategória: Online RPG
Megjelenés: 2001. 3. negyedév


És bizony hamarosan élhetjük is! Az E3 kiállításon készült beszámolók alapján megszületett az a Star Wars Galaxies előzetes, melyet minden rajongónak el kell olvasnia. Ezt nem lehet kihagyni!

Nem kisebb nevek, mint a Sony Interactive és a Verant fogtak össze a Star Wars játékokért felelős LucasArts szoftvercéggel annak érdekében, hogy elkészítsék az első kifejezetten többjátékos alapokon nyugvó masszív online RPG-t. A Sony Interactive-ot nem kell bemutatni senkinek, de a Verant név is ismerősen csenghet a legtöbb olvasónak. Bizony, ez az a cég, aki elkészítette az EverQuest-et, a mai napig a legnépszerűbb online fantáziabirodalmat. A LucasArts kreatív forrásait, és a Verant több éves tapasztalatait felhasználva nagyon jó esély van arra, hogy a Star Wars Galaxies hatalmas siker lesz. A LucasArts producere, Haden Blackman velősen fogalmazott: "Egy másodikgenerációs online játékot készítünk." - célzott a csapatban dolgozó EverQuest és Ultima Online veteránokra, akik most tapasztalataikra építve továbbléphetnek egy következő szintre.

Klikk ide!     Klikk ide!

A környezet
A játék a galaktikus polgárháború idején játszódik, az első Halálcsillag elpusztítása után. Ezt az időszakot a rajongók a "Klasszikus Érának" nevezik. Több világ létezik majd, csakúgy, mint az Ultima Online vagy az EverQuest szerverei esetében. Minden világ saját különálló galaxist jelent. Minden galaxison belül több látogatható bolygó lesz, melyek legtöbbjével a filmekben is találkozhattunk már (a Tatooine, a Naboo, stb.). Minden bolygó körülbelül 16 kilométer x 16 kilométer nagy lesz, ami 35 százalékkal nagyobb, mint az EverQuest teljes univerzuma, mi pedig itt csak egyetlen egy bolygóról beszéltünk a sok közül. Ha a játék megjelenik, a játékosok szinte azonnal, megkötések nélkül utazhatnak a planéták között, hiszen minden nagyobb városban lesz űrhajókikötő. Az E3 ebből a szempontból egyik legnagyobb híre az volt, hogy a Star Wars Galaxies-ban saját űrhajót is vehetünk magunknak, amivel aztán űrcsatákat vívhatunk, csempészhetünk árucikkeket, kijátszva a Birodalmi járőröket, vagy éppen a lázadók sorait erősíthetjük, vagy ritkíthatjuk. Az univerzumot mégsem ez kelti majd életre, hanem az a hihetetlen részletesség, mellyel mindent kidolgoztak. "Mindennek Star Wars feelinget kell árasztania, hogy jól szerepeljen a játék." - mondta Blackman.

A Star Wars mindenből tartalmaz egy kicsit. Vannak benne csúnya fejvadászok, hatalmas űrhajók, különféle világok, egzotikus lények, hősök, stb. Nem csoda, hogy komoly feladatot jelent egy ilyen világ életre keltése, nem véletlen, hogy pont ezt a sokszínűséget volt a legnehezebb visszaadni.

Klikk ide!     Klikk ide!

Hogy ez megtörténhessen egy különleges grafikus motorral kellett ellátni a programot. Vegyük például a Naboo hatalmas füves mezőit, melyek mindenkinek ismerősek a sorozat nemrég vetített első részéből. A bemutatott demóban a dombokat borító füvet a szél lengette, a karakterek árnyékot vetettek a földre, stb. Ugyan nem mutatták be, de a fejlesztők azt állították, hogy a terep deformálható, azaz a robbanások helyén kráterek maradnak. Amint a játékosok a vízhez közeledtek, megfigyelhettük a víz és a fény gyönyörű játékát. Ezt a demót ne úgy képzeljük el, mint egy levetített filmet a programról, hiszen két játékos bolyongott a világban egy szerverhez kapcsolódva, tehát valósidőben mutatták be a környezetet.

Igazán azonban a Tatooine sivatagjaitól szédültek meg a jelenlevők. Aki szereti a filmet, azonnal felismeri majd Luke Skywalker otthonát, de ami tényleg megérinti az embert, az a hihetetlen és elmesélhetetlen hangulat, amit a látvány ébreszt a játékosban. A sivatagi homok által létrehozott dűnék, a kunyhószerű épületek, mind-mind olyan valósághűek, hogy az ember úgy érzi, belemarkolhat a homokba, megtapogathatja a házak durva falát.

Rövid utazást tettünk a homokfutóval, azzal a járgánnyal, mint amit Luke vezetett az először leforgatott epizódban. A fém ezüstösen csillogott a sivatagi tűző napon, minden apró részlet jól látható volt: a homokfutó belsejét gyönyörűen kidolgozták. Az elsuhanó, a homok és a nap által kikezdett, koptatott, csorba sziklák teljesen valóságosnak hatottak. Még nem is beszéltünk az olyan apróságokról, mint a sivatagot lakó hatalmas szörnyek, mint például a Krayt Sárkány, ami simán összetaposhat bennünket, ha nem vigyázunk. Ha egy online RPG célja, hogy egy másik világba repítsen el bennünket, akkor a Galaxies magasan veri az összes többi hasonló játékot.

Klikk ide!     Klikk ide!

A szépség még nem minden, hiszen legyen akár milyen szép is a világ, nem sokat érne, ha nem lakna benne senki. Nem kell megijednünk, hiszen a karakterek generálásáért felelős rendszer szintén igen fejlett. Nyolc különböző faj közül választhatunk, mindegyiknél szinte végtelen sok beállítási lehetőséggel. Külön megadhatjuk a bőrszínt, a ruházatot, a hajstílust, stb.

"Szükséges a variálhatóság." - mondta Blackman, miközben bemutatta, hogy a lények arcát szabadon torzíthatjuk annak érdekében, hogy ne legyen két egyforma karakter a galaxisban. Ezzel biztosítják, hogy mindenki rendelkezhet saját online egyéniséggel. A fajok között természetesen megtaláljuk a Star Wars-ból ismert kedvenceket: van például Wookie (Chewbacca), Mon Calamari (Ackbar Admirális) és Zabrak (Darth Maul). Ha egy Zabrak-ot szeretnénk létrehozni, akkor szabadon megrajzolhatjuk azokat a tetoválásokat, amik olyan baljóssá tették a fajt. Természetesen emberek is vannak a programban, és igen, akár a Birodalom oldalán is harcolhatunk, a vaskezű császár elnyomó politikájának eszközeként szolgálhatunk, félelmet ébresztve a galaxis legeldugottabb sarkaiban is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások