Intel-Microsoft közös logo

Intel-Microsoft közös logo

2001. október 6. 16:38, Szombat
Az elmúlt napokban-hetekben világszerte nagy port kavart, hogy az AMD vezetői az XP márkajelzéssel kívánják illetni a legújabb AMD processzorokat, hiszen sokan úgy gondolják, hogy az AMD ezzel az olcsó trükkel szeretné meglovagolni a Microsoft közeljövőben megjelenő újgenerációs operációs rendszerének, a Windows XP-nek a sikerét. Most azonban kiderült, hogy ez ügyben a nagy konkurens Intelt sem kell félteni, hiszen a világ legnagyobb chipgyártó cége az AMD-hez hasonlóan ugyancsak ki szeretné majd használni a Windows XP sikerét.

No nem arról van szó, hogy esetleg az Intel is XP betűjelzéssel látná el Pentium 4-es processzorait, hanem arról, hogy az egymással köztudottan jó kapcsolatban levő Intel és Microsoft vezetői megállapodtak azügyben, hogy a már évek óta használt Intel Inside logót kiterjesztik a Windows XP logoval. Különböző források szerint a két cég együttesen körülbelül 1 milliárd dollárt fordít a Windows XP reklámkampányára, mely tehát mostantól már nem csak a Windows XP-ről, hanem a Pentium 4-es processzorokról is szól. Érdekesség, hogy az Intel most először vette be a saját Intel Inside logoja mellé egy másik cég logoját, persze sokak szerint egyáltalán nem meglepő, hogy a Pentium 4-es chipek minél nagyobb térnyerése érdekében az Intel még ilyen lépésekre is képes.

Az Intel-Microsoft közös logo egyébként csak a Pentium 4-es processzorokra vonatkozik, vagyis például egy Intel Pentium III processzorral szerelt Windows XP-s notebookra nem lehet majd felragasztani a közös logot. Ezek szerint a mobil Pentium 4-es processzorok megjelenéséig kizárólag az asztali számítógépek esetében találkozhatunk majd az új logoval, melyen egyébként alul a következő felirat díszeleg: "Windows XP with Pentium 4 processor optimisations". A kizárólag Intel processzoros számítógépeket forgalmazó angliai számítástechnikai cég, a Tiny a közelmúltban indított reklámkampányaiban már használatba is vette a vadonatúj Intel-Microsoft logot.

Dave Mitchell, az Intel angliai marketingmenedzsere a közös logo anyagi vonzatairól nem kívánt pontos adatokat közölni, annyit azonban elárult, hogy a Windows XP és a Pentium 4-es processzorok marketingköltségei együttesen nagyjából 1 milliárd dollárra rúgnak majd. Nem piskóta, ahogy azt mondani szokás.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások