2002. március 6. 14:58, Szerda
A tavaly október 1-én alapított Sony Ericsson vállalat célja a piacvezető pozíció megszerzése, amelyet a termékeik kiváló multimédiás képességei révén kívánnak elérni, jelentette be kedden Wágner Tibor a cég hazai képviseletének vezetője.
A Gundel étteremben tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy habár 2001-ben csökkent a mobiltelefonok eladási mutatója a Sony Ericsson vállalat úgy ítéli meg, hogy a fejlett multimédiás lehetőségekkel felszerelt telefonjai révén képes a piacvezető szerepet kiharcolni.
Az SE termékstratégiája szerint a felsőkategóriás készülékekbe épített képkezelési, játék, internetes és üzleti lehetőségek bővülő érdeklődésre számíthatnak, mivel a mobiltelefont használók egyre inkább vágynak az integrált kommunikációs megoldásokra. A SE termékek egyszerű kezelhetőségükkel, testreszabhatóságukkal mindezt nyújtják.
A bemutatón hangsúlyt kapott a multimédiás üzenetküldés technológiája, amely a cég tervei szerint 2006-ra már 44 milliárd dollár bevételt fog eredményezni, továbbá a letölthető és cserélhető mobiltelefon játékok, amelyek már a jelenlegi szinten is képesek 256 színű kép és polifónikus hang előállítására, egységes JAVA2 platformon. Elemzők szerint míg 2001-ben 49.2m felhasználó játszott mobil játékokkal 0.1 milliárd dollár bevételt produkálva, addig 2006-ra már 848 millió mobiljátékos lesz, várhatóan 4.4 milliárd dolláros éves bevétellel.
A Sony Ericsson jelenleg helyzeti előnyben van versenytársaihoz képest, hiszen a cég termékpalettáján már megtalálhatóak a multimédiás üzenetküldéssel, WAP, HTML böngészővel, Bluetooth technológiával és képrögzítési technológiával felszerelt mobiltelefonok.