A fájlcsere szolgáltatások növelik a lemezkiadók bevételeit

A fájlcsere szolgáltatások növelik a lemezkiadók bevételeit

2002. május 6. 12:34, Hétfő
Az online fájlcsere szolgáltatásokon minden hónapban többszáz millió zeneszám kerül illegálisan továbbításra, de mindez valójában arra ösztönzi az embereket, hogy több pénzt költsenek a zenére, áll egy új jelentésben.

A Jupiter Media Metrix piackutató cég által kiadott jelentés szerint a tapasztalt fájlcserélők 34 százaléka több pénzt költ zenei CD-k vásárlására azóta, hogy az Internetről zenéket tölt le. Ezzel szemben a fájlcsere szolgáltatásokat gyakran használók alig 14 százaléka válaszolt úgy, hogy mostanában kevesebb pénzt költ a zenére, mint korábban.

A Jupiter 3319 megkérdezett válaszából állította össze a jelentést, amelynek eredménye szöges ellentétben áll a lemezkiadók állításaival. A lemezkiadók szerint elsősorban a fájlcsere szolgáltatások, illetve a CD-írók okolhatók a zeneipari bevételek elmúlt 1-2 évben tapasztalt visszaeséséért.

"Bátran kijelenthetjük, hogy az online zeneszolgáltatások aktív felhasználása az egyik legjelentősebb tényező, amely növeli az emberek zenevásárlási kedvét" - állítja Aram Sinnreich, a jelentés egyik fő készítője. "A zeneforgalmazóknak elsősorban az online marketingtevékenységekre kellene fordítaniuk limitált erőforrásaikat, nem pedig a kísértetként kezelt fájlcsere szolgáltatások elleni küzdelemre."

A Jupiter felmérése szerint az átlagos fájlcserélők 19 százaléka több zene CD-t vásárol, mint amikor még nem használta a szolgáltatásokat. Ez az arány a fél évnél régebb óta töltögető felhasználóknál 34 százalék, a fájlcsere szolgáltatások veteránjainál pedig 36 százalék.

A jelentés szerint a szélessávú internethozzáféréseknek, illetve a CD-író meghajtóknak sem pozitív, sem negatív hatása nem állapítható meg egyértelműen a zeneipari bevételekre. A Jupiter Media Metrix felmérése ugyanakkor arra is kitér, hogy azok a felhasználók, akik mostanában kevesebbet költenek zenékre, nagyobb bevételkiesést okoznak a lemezkiadóknak, mint amekkora bevételtöbbletet hoznak azok, akik pedig több pénzt költenek el a zeneboltban.

Egyes kritikusok szerint a mostanihoz hasonló felmérések azért nem mérvadóak, mert az emberek az ilyen, és hasonlóan kényes kérdésekben nem mindig mondanak igazat.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások