Fizetni fognak a felhasználók a webes hírekért?

Fizetni fognak a felhasználók a webes hírekért?

2002. augusztus 4. 16:38, Vasárnap
Ki fog fizetni az internetes híroldalak online híreiért? A kérdés egyre gyakrabban felmerül, mivel mostanában jól megfigyelhető a hírszolgáltatások fizetőssé válásának trendje.

Az internet-lufi kidurranását követően, a reklámbevételek csökkenésével a híroldalak egyre kevesebb bevételt tudnak szerezni a relámokból, hirdetésekből, és egyes szolgáltatók lassan költségeiket sem tudják fedezni. Mindez ráadásul az olyan nagy híroldalakra is vonatkozik, amelyek egyébként milliós nagyságrendű olvasói táborral rendelkeznek. Az online hírszolgáltatók a közelmúltban ezért egyre inkább közeledtek az előfizetés-alapú szolgáltatások felé, és ha bevételt nem is, felháborodást, csalódást, és megdöbbenést már sikerült elérniük.

Az ABC News például a héten jelentette be, hogy megszünteti ingyenesen letölthető hírműsorait, mint a World News Tonight, valamint a Nightline és új, 4,95 dolláros havidíjú előfizetési csomagba építi őket. A híroldal a CNN.com-ot követte a sorban, amely már korábban fizetőssé tette letölthető videó hírműsorait. Mindkét társaság a RealNetworks-szel kötött szerződést, amely utóbbi cég 10 dolláros havidíj ellenében kínál számos online műsort a felhasználóknak.

Bár mind a CNN, mind az ABC News hírműsorai elérhetők a RealNetworks-féle "SuperPass"-szal, a társaságok külön is kínálják szolgáltatásukat jóval alacsonyabb havidíjért. A Real jelenleg egyébként mintegy 750 ezer fizető SuperPass felhasználóval rendelkezik.

"A minőségi szolgáltatásoknak mindig megvan a felára, akár egy kibővített Yahoo postafiókról, vagy az ABC News hírvideójáról legyen is szó" - mondta Bernard Gershon, az ABC News elnökhelyettese és menedzsere. "Úgy gondolom, hogy számos felhasználó, természetesen nem mindegyik, fel van készülve a fizetésre a magas színvonalú szolgáltatásokért."

Az ABC News-hoz hasonló szolgáltatók száma az utóbbi időben rohamosan nő. Ennek oka az elmaradó reklámbevételekben rejlik, amelyek kiegészítő bevételi források keresését is szükségessé teszik.

"Minden egyes felhasználóért külön kell küzdeni" - mondta Cliff Boro, az Infogate vezérigazgatója. Az Infogate az előfizetés-alapú szolgáltatások elindításában segít a médiacégeknek. "A siker kulcsa az, hogy minden egyes hírcsomagot a felhasználó igényeinek megfelelően kell kialakítani, méghozzá a weboldalakon megtalálható személyre szabási lehetőségeken túlmutatva. Emellett a szolgáltatásnak sokkal nagyobb élményt kell biztosítania, mint egy általános weboldalnak."

Boro szerint a színvonalas szolgáltatás készítéséhez fizetős megoldás esetén a feltételek is sokkal inkább adottak, így az elképzelés működőképes lehet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások