2002. augusztus 23. 12:06, Péntek
A szoftveróriás Microsoft Xbox Live online játékszolgáltatásának egyik alappillére lesz a beszédhang-alapú csevegés, amelyet minden játék támogatni fog.
Az Xbox Live elnevezésű szolgáltatás a Microsoft tervei szerint november 15-én debütál, derült ki a szoftvercég marketingigazgatójának nyilatkozatából. John O'Rouke a hamarosan beinduló online játékszolgáltatás ismertetése közben elsősorban a rivális Sony készülő PlayStation 2 online szolgáltatásával hasonlította össze a társaság megoldását, amely kezdetben csak egy játékkal fogja támogatni a voice-chat (beszédhang-alapú csevegés) funkciót.
A Microsoft elsősorban a The Zone weboldal működtetése közben szerzett tapasztalatot az online játékszolgáltatásokkal kapcsolatban. Mint a szolgáltatás kapcsán fény derült rá, a beszédhang-alapú kommunikáció igen fontos a játékosok számára, mondta O'Rouke a CNet News.com egyik munkatársának adott nyilatkozatában.
"A The Zone működtetése során megfigyeltük, hogy a kommunikáció rendkívül fontos az online játékosok számára. A PC-n ott a billentyűzet, amely megfelelő a feladat ellátására, a játékkonzolok felhasználói azonban csak beszédhanggal kommunikálhatnak" - mondta O'Rouke.
A hangos csevegésnek azonban komoly hátrányai is vannak. A funkció jelentős szerepet játszik ugyanis abban, hogy az Xbox Live szolgáltatás kizárólag szélessávú (broadband) kapcsolatokon keresztül lesz elérhető. "Technikailag modemes elérésen keresztül is lehetne beszédhangot továbbítani, de ezesetben túlzott kompromisszumokat kellene kötnünk" - mondta O'Rouke. "Arról kellett döntenünk, hogy egy közepes szolgáltatást nyújtunk mindenkinek, vagy egy valóban nagyszerű élményt biztosítunk azoknak, akik szélessávú hozzáféréssel rendelkeznek, a többieket pedig a szélessávú hozzáférés megrendelésére ösztönzünk."
A vezető kitért az Xbox Live szolgáltatás központosított kialakítására is, amely elmondása szerint egyaránt kedvező a felhasználóknak, és a játékkiadóknak. "A legtöbb kiadó nem akar pénzt fektetni ilyen rendszerekbe, és örül, hogy a Microsoft megteszi mindezt helyette. A felhasználók is jól járnak, mivel csak egy előfizetésre, felhasználónévre, és jelszóra lesz szükségük az összes játékhoz" - folytatta O'Rouke hozzátéve, hogy a Sony online terve 90 százalék 'Csináld Magad', és 10 százalék 'Sok Szerencsét!' a játékkiadók felé.
A marketingigazgató elismerte, hogy ez a stratégia sem kedvező minden kiadónak. Az Electronic Arts például jelentős összegeket fektetett saját hálózati infrastruktúrájának kifejlesztésére, így a társasággal való tárgyalások komplikáltabbak.