Kiábrándítóak lesznek az MMS bevételek

Kiábrándítóak lesznek az MMS bevételek

2003. január 28. 00:40, Kedd
Csalódás vár azokra a mobilszolgáltatókra, amelyek bevételeik jelentős növekedését várják az MMS multimédia üzenetküldési szolgáltatástól, állítja egy piackutató cég friss jelentésében.

A Datamonitors elnevezésű piackutató cég szerint a mobilszolgáltatók 2005-re bevételeik 20 - 25 százalékát az adat-alapú szolgáltatásokból, így többek között az MMS multimédiás üzenetekből szeretnék megszerezni. Ezt a tervet azonban aligha sikerül megvalósítaniuk, állítja a társaság.

A piackutató cég szerint az SMS üzenetek az idei évben fogják a legnagyobb bevételt termelni Európában, az elkövetkező évektől pedig a fokozott konkurenciaharc az árak csökkenését, így a bevételek visszaesését fogja eredményezni. Az MMS néhány évig kompenzálni tudja majd ezt a kiesést, de hosszútávon korántsem fog akkora sikert aratni, mint amekkorát az SMS elért.

A Datamonitor szerint az MMS az elkövetkező négy évben összesen mintegy 388 százalékos növekedést fog elérni Európában, elsősorban a szolgáltatók agresszív népszerűsítési stratégiájának köszönhetően. Az MMS üzenetekből származó bevételek azonban így is csak mintegy 4,9 milliárd dollárt fognak kitenni az öreg kontinensen 2006-ig.

"Az SMS jelentős bevételi forrássá nőtte ki magát az európai mobilszolgáltatók körében" - mondta Richard Clifford, a Datamonitor elemzője. "Az óriási népszerűség mellett a mobilszolgáltatók 95 százalék körüli haszonnal kínálják a szolgáltatást" - tette hozzá. Az elemző szerint azonban már korántsem ilyen kedvező a helyzet az MMS szolgáltatás esetében. A multimédiás üzenetek egy ideig ugyan kompenzálni fogják az SMS szolgáltatás kieső bevételeit, a szolgáltatók haszna azonban jóval kisebb lesz.

Clifford úgy véli, a szolgáltatóknak az MMS, illetve a mobil játékok helyett inkább az e-mail-, illetve azonnali üzenetküldő rendszerekre épülő megoldásokat kellene előnyben részesíteniük.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások