2003. április 2. 01:03, Szerda
Az Egyesült Államok által Irak ellen indított háború következtében a világgazdaság növekedése lassulni fog, a befektetők bizonytalansága pedig tovább fog fokozódni, ami együttesen ahhoz vezet, hogy a technológiai szektor lassabban fog magára találni, mint azt korábban sejteni lehetett.
Minderről Francis Lorentz, a párizsi székhelyű audiovizuális és technológiai intézet, az IDATE elnöke beszélt, aki elmondta, hogy miután a technológiai szektor három nehéz év után idén végre komoly fejlődésnek indult, kezdetét vette a minden tekintetben káros iraki háború. Lorentz szerint az iraki háború alaposan vissza fogja fogni a szektor fejlődését, mely szektor emiatt várhatóan már csak a következő esztendőben folytathatja megkezdett növekedését.
Lorentz a Reuters hírügynökségnek adott interjújában elmondta, hogy bár nem is olyan rég még mindenki egy gyors, a világgazdaságot érdemben nem befolyásoló háborúban reménykedett, a háború elhúzódása egyre komolyabb aggályokat vet fel.
A tankok nemcsak Huszeint, hanem a gazdasági növekedést is veszélyeztetik
"Véleményem szerint elkerülhetetlen, hogy az immár több hete tartó háború ne gyakoroljon negatív hatásokat a gazdaságra, ezzel együtt pedig a technológiai szektorra. A nemzetközi eladások folyamatosan csökkennek, ezenkívül pedig a hang- és adatkommunikáció mértéke is visszaesőben van" - nyilatkozta Lorentz, majd hozzátette, hogy a háborús bizonytalanság következtében a tőkebefektető cégek még a szokottnál is óvatosabbak, nagyon megnézik, hogy mibe fektetik a pénzüket.
Lorentz szerint amennyiben a háború belátható időn belül véget fog érni, a technológiai szektor 2004-ben újra fellendülhet. Lorentz véleménye szerint a gyártók akkor cselekednek majd helyesen, ha a jövőre esedékes fellendülést meglovagolva minden korábbinál jobban odafigyelnek a vásárlók igényeire, és nem hagyják, hogy szinte csak és kizárólag az új technológiai fejlesztések irányítsák őket. "A gyártóknak olyan termékeket és szolgáltatásokat kell kínálniuk, melyek egyrészt maximálisan megfelelnek a vásárlók igényeinek, másrészt pedig megfelelő nyereséget termelnek. Ez a siker kulcsa" - nyilatkozta Lorentz.