Colin McRae Rally 3

Colin McRae Rally 3

2003. június 16. 23:14, Hétfő
A főszerepet McRae játsza, ami egyrészről nagyon feldobja a dolgot, igazán bele tudjuk magunkat élni egy pilóta szerepbe, de mégjobban korlátozza is. Nem próbálhatunk ki másik versenyzőt, csak egyszerű verseny esetén használhatunk másik autót, ami hosszútávon unalmassá válhat. Persze nyilvánvaló, hogy ez a Ford szponzorálása miatt van így, de a tudat nem befolyásolja a játékélvezet csökkenését.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék egészén érezhető, hogy ugyan a címét a világbajnok McRae után kapta, de a Ford Focus fontosabb nála. Grafikailag a játék főként csak az autó kinézetében lépett előre, a környező terep, a fák változása nem észrevehető a korábbi verziókhoz képest - bár ez csak állva látható, gyors száguldás közben természetes az elmosódás. A Focus modellezése közel tökéletes, a játék tájékoztatója szerint több mint 14000 polygonból áll elődje 800 darabjával szemben - ez főként a sérüléseknél vehető észre.

Az autókon egyébként is látható, hogy nagy figyelmet fordítottak rájuk a programozók, teljesen összetörhetők, a lökhárítót, ajtót, sárhányót, szélvédőt külön kezeli a program. Érdekes megfigyelni ezek elvesztését, például egy hegyi kanyarban elvesztett kerék felmegy egy kicsit, megáll, majd lefelé gyorsulva gurul vissza. Tetszik, hogy néhány frontális ütközés után a navigátorunk el is ájul.

Klikk ide! Klikk ide!

A pályák differenciáltsága megfelelő, mindegyikben van egyéni íz, mely nemcsak az útvonalkijelőlésben, hanem az időjárás és az út minőségének változásában is tapasztalható. Persze a minőség nem egyenletes, a szurkoló tömeg kétdimenziós, mint ahogy a finn versenynél is a pálya mellett a fák egy sik falra húzott textúrában merülnek ki.

Persze a sok fejlesztés nem jelenti azt hogy a játék egésze nem hagy maga után kivánnivalókat. Több mint 3 GB-os telepítési mérete meglepő, és gépigénye is jóval magasabb a szokásosnál. A szimulációk legfontosabb része, a fizika meglehetősen érdekes, ami főként talán annak "köszönhető", hogy a játék most először jelent meg konzolokra is, mégpedig jóval a PC-s változat előtt. Ennek következtében a játék a szimuláció tökéletesítése helyett az arcade irányába tolódott el.

Klikk ide! Klikk ide!

Érezni az autó mozgásán ha az út kavicsosról földesre vált, és nagy sebességnél nagyon könnyen elveszthetjük az irányítást - mint egy valódi autóban. Ha jól csináljuk, a felszínt előnyünkre is fordíthatjuk, például a hegyes terepnél, ahol a kanyarokat szinte sebességveszteség nélkül vehetjük be. A homokon, kavicson, havon autózás érzése nagyon realisztikus, de a pálya mellett lévő objektumoknak ütközésnek az időveszteségen és az autó látványos sérülésén kívül semmi egyéb hatása nincs. Az autó jóval többet csuszkál a kelleténél, oldaltartása nincs a kerekeknek, és néha olyan érzése van az embernek, mintha egy levegőrétegen úszna a kocsi. A szerkezet valós tömegének hiánya főként ugratás esetén észrevehető, mintha nem lenne gravitáció.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások