Új II. világháborús stratégia játék a Digital Realitytől

Új II. világháborús stratégia játék a Digital Realitytől

2003. szeptember 5. 11:56, Péntek
A Digital Reality következő projektje, a Monte Cristo gondozásában megjelenő "Desert Rats vs Afrika Korps" 2003 decemberének elején, teljes magyar nyelvű változatban kerül a boltok polcaira. A valós idejű taktikai játék a második világháború észak-afrikai hadszínterére kalauzol, ahol a játékos nemcsak a Szövetségesek, hanem a Tengelyhatalmak oldalán is megtapasztalhatja az egyedi környezetben dúló csaták hangulatát.


A "Desert Rats vs Afrika Korps" gerincét két, összesen 20 küldetésből álló egyjátékos kampány alkotja. A küldetések mindegyike valós, történelmileg is jelentős ütközeteken alapul.

A játékos mindkét hadjáratban egy-egy hőst irányít: a Szövetséges oldalon Gregory Sinclairt, Őfelsége 8. hadseregének törzstisztjét, a Tengelyén Erich von Hartmannt, az Afrika Korps páncélos dandárparancsnokát. Két fiatalembert, akik valaha barátok és vetélytársak voltak, életüket azonban alapjaiban megváltoztatta a háború. Próbálják megőrizni emberségüket, a gyakorlatba átemelni egy letűnő kor eszméjét a gyűlölet nélküli háborúról – küzdelmük azonban nemcsak a harcmezőn, hanem egy titokzatos hölgy kegyeiért is folyik...

Klikk ide! Klikk ide!

A küldetések egyszerű felderítő feladatoktól kezdve városokban zajló csatákon keresztül egészen sivatagi erődök ostromáig terjednek, mindegyikük egy eligazítással és pontos történelmi háttér felidézésével veszi kezdetét. Harc előtt a játékos az ún. "menedzsment képernyőn" saját hadsereget állíthat össze 7 motorizált kategória (felderítő, tank, tankelhárító, tüzérség, légelhárító, csapatszállító és légi támogatás) oldalanként legalább 25 féle egységéből. A gyalogság 8 kategóriával (lövész, felderítő, gépágyús, orvos, utász, lángszórós, mesterlövész és gránátvetős) képviselteti magát.

A "Desert Rats vs Afrika Korps" csatái a valóság eseményeit idézik, így a taktikai felkészültség kulcsfontosságú szerephez jut bennük. A játék bármelyik pillanatban megállítható (Pause), így lehetőség van a következő taktikai lépések megfontolására, vagy az ellenség harci mozdulatainak kielemzésére. A Mesterséges Intelligencia nemcsak a csatában jeleskedik – képes koordinált védekezésre, menekülésre és a járművek rendeltetésszerű használatára is.

Klikk ide! Klikk ide!

A játékot napjaink egyik legmodernebb 3D motorja működteti, mely valós idejű árnyékok, valós idejű fényhatások, önmagukra is árnyékot vető egységek, roncsolódások és egyéb kifinomult látványelemek (robbanások, homokvihar, víz, tűz stb.) sorával kápráztat el. Az aláfestő zenét és a hanghatásokat a BAFTA-díjas (The British Academy of Film and Television Arts; a Digital Reality zeneszerzője 2000-ben vehette át e megtisztelő, mint a Zene Kategória győztese) Kreiner Tamás készítette, Nagy Ervin közreműködésével. Muzsikája a legmodernebb nagyzenekari hangzással idézi meg a 20. század legdrámaibb korszakának hangulatát, és a játékélmény fokozása mellett maximális beleélést garantál.

Klikk ide! Klikk ide!

A "Desert Rats vs Afrika Korps" főbb jellemzői:

  • 20 küldetésen átívelő 2 egyjátékos kampány melyek mindegyike történelmi vonatkozású eseményeken alapul.
  • Teljesen 3D-s játéktér, élethű grafikával és hanghatásokkal a tökéletes atmoszféra megteremtéséért.
  • Mindkét oldalon több mint 25-25 különféle egység, mindegyik egyedi képességekkel és sajátságokkal (lövész, tüzérség, tankok (könnyű, közepes és nehéz), légi támogatás stb.).
  • Egység-fejlődés: 1-1 küldetés sikeres teljesítésével a megmaradt egységek harci tapasztalata megnő (3 szintű tapasztalati ranglétra járható végig), a játékos így vigyázni fog értékes egységeire.
  • Kihívást garantáló, taktikusan játszó Mesterséges Intelligencia.
  • Nehézségi szintek: a játékban található 3 nehézségi szint minden játékosnak megfelelő kihívást biztosít.
  • Blitzkrieg Mód: a kampány bizonyos pontjain, néhány küldetés végén lehetőség van az erősítés megérkezése előtt, a megmaradt egységekkel azonnali támadás végrehajtására (értelemszerűen ez az ellenfelet is felkészületlenül éri, az ő egységeinek a száma és összetétele sem lesz maximális erősségű).
  • Erőforrásként kezelt gyalogosok: A térképen található ún. "üres" egységek elfoglalhatók: a gyalogosok "elköthetik" a szabadon levő járműveket, amelyeket be lehet vetni a csatákban is; minél több ember használ 1-1 járművet (személyzet), az annál ütőképesebbé válik. A birtokba vett egységek az adott küldetés teljesítésével nem vesznek el, hanem megjelennek a "Menedzsment Képernyőn", további küldetésekben vehetnek részt.
  • Többjátékos Módok (4 játékos egyszerre): helyi hálózaton (LAN) vagy interneten (GameSpy) keresztül játszható játék, 3 különböző játékmódban.

    Klikk ide! Klikk ide!

    Minimum gépigény:
  • Windows 98/ME/2000/XP legalább DirectX9.0a-val
  • Pentium III 1 GHz (vagy e teljesítménynek megfelelő Athlon processzor)
  • 256 MB RAM
  • 64 MB-os grafikus gyorsítókártya (minimum GeForce 2 vagy hasonló teljesítményű egyéb kártyák)
  • 1 GB szabad hely a merevlemezen (800 MB a játéknak plusz 200 MB a Windows swap-fájljának)
  • DirectX kompatibilis 16 bites hangkártya

    A játék külföldi kiadását a MonteCristo Multimedia végzi (országonként külön-külön disztribútort igénybe véve), Magyarországon a játékot a Digital Reality Kft. hozza forgalomba. A játék bemutató videóját megtalálhatjátok a letöltések között.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások