Végérvényesen eltűnhetnek a felugró reklámablakok

Végérvényesen eltűnhetnek a felugró reklámablakok

2004. február 18. 11:09, Szerda
[Mediainfo] Újabb kegyelemdöfést kapott a pop-up az Egyesült Királyságban. Ezúttal az MSN UK tiltotta be a hirdetési forma alkalmazását.

Az MSN szigetországi divíziója beszüntette a pop-up reklámok értékesítését és a cég közlése szerint a nyáron hasonló sors vár a pop-under hirdetési formátumra is. A bejelentés nem szólt a az oldalakon átúszó rich média megoldásokról. A pop-up hirdetésekre vonatkozó tiltás a hírek szerint hamarosan globális lesz az MSN hálózatán, azonnali bevezetésére azonban az Egyesült Királyság mellett csak Belgiumban és Észak-Európában lehet számítani. Az MSN amerikai divíziója már a tavalyi év végén letiltotta a pop-up és a pop-under reklámokat.

"Bizonyos országoknak még érvényes szerződése van hirdetőkkel, s ezt tiszteletben kell tartanunk, ám júniusra minden ilyen hirdetésnek el kell tűnnie, a nagy részüket pedig már heteken belül eltávolítják" - mondta el Chris Dobson, az MSN International digitális marketingért és értékesítésért felelős igazgatója. "A hirdetőknek formátumot kell váltaniuk, meg kell érteniük, hogy ha mi nem védjük meg magunkat, akkor ezzel hagyjuk leölni az aranytojást tojó tyúkot" - tette hozzá arra utalva, hogy az új, közös megoldás a hirdetőknek is érdeke.

Mint ismeretes, a pop-up rendkívül népszerűtlen a felhasználók körében. Az IAB (Interactive Advertising Bureau) ezért a hasonló reklámformátumokhoz kapcsolódóan ajánlásokat fogalmazott meg az iparág számára, amelyek többek között kimondják, hogy egy felhasználó lehetőleg ne találkozzon háromnál több pop-up reklámmal egy félórás perióduson belül. Danny Meadows-Klue vezérigazgató szerint az MSN "már rég túlteljesítette az ajánlásokat".

A rivális Yahoo! nem tervezi a pop-up reklámok betiltását, de a cég képviselői elmondták, hogy az elmúlt másfél évben jelentősen csökkent az ilyen jellegű reklámok iránti igény. "A nagy portálok nyilván nem akarják elveszíteni látogatóikat, és az ügynökségek is egyre inkább hanyagolják ezt a megoldást" - tette hozzá Alison Ray, a Yahoo! kereskedelmi igazgatója.

Az AOL blokkolta a vitatott hirdetési formátumot amerikai portálján, ám ezidáig nem tett hasonló lépéseket az Egyesült Királyságban.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások