Csak minden hetedik informatikai dolgozó boldog

Csak minden hetedik informatikai dolgozó boldog

2004. március 26. 15:29, Péntek
[Infinit] Amíg az informatikai dolgozók közül csak minden hetedik érzi úgy, hogy "nagyon boldog"' a munkájában, addig a virágboltosok egynegyede, a fodrászoknak, a vízvezeték-szerelőknek és a szakácsoknak pedig az egyharmada számolt be ugyanerről - derült ki a City & Guilds új felméréséből, amelyet 1054 dolgozó megkérdezésével bonyolítottak le. A szellemi dolgozók és szakmunkások válaszait egyaránt tükröző "Boldogság Index" a 19. helyre rangsorolta az informatikai munkakörökben dolgozókat.

Chris Humphries, a City & Guilds vezérigazgatója rámutatott: téves az az elképzelés, amely szerint a legjobb munkákat a szellemi dolgozók végzik, és ennélfogva ők a legboldogabbak. A kutatás tanúsága szerint ugyanis gyakran a valamilyen kétkezi szakmában tevékenykedők a legmegelégedettebbek.

A felmérésből arra is fény derült, hogy általában azok a dolgozók a legboldogabbak, akik munkájuk során más embereknek segítenek. Erre utal, hogy a legnagyobb megelégedettséget okozó munkát a szociális gondozók végzik (40%-uk jelölte meg, hogy "nagyon boldog"). A City & Guilds ugyanakkor nem szolgált magyarázattal arra, hogy vajon az informatikai szakemberek, akiknek a munkája nagyon gyakran szintén más emberek segítésével jár, miért értek el ilyen alacsony pontszámot a boldogsági indexben.

A virágboltosok és a vízvezeték-szerelők magas pontszáma a beszámoló szerint azzal is összefüggésbe hozható, hogy a gyakorlati munkák ugyancsak nagyobb megelégedést okoznak. A megbecsülés szerepét is sokan hangsúlyozták. A szakmát végzők 65%-a érzi úgy, értékelik, megbecsülik a munkáját. A válaszadók többsége szerint az is növeli a munka okozta boldogságérzetet, ha valaki új dolgokat tanulhat (62%), ha saját maga főnöke lehet (61%), ha nincs íróasztalhoz kötve (59%), vagy ha sikerül véghezvinnie valamely célkitűzést (52%). A boldogságot, megelégedettséget okozó legfontosabb tényező azonban nem változott.

"Egyre inkább az a jellemző, hogy az emberek úgy igyekeznek munkát változtatni, hogy megtalálják a számukra leginkább testhezálló feladatkört" - emelte ki Humphries. "Sok dolgozó kezd ráébredni, hogy a foglalkozásával való megelégedettség sokkal fontosabb, mint bármely egyéb szempont - a pénzt is beleértve. Annyira sok időt töltünk munkában: muszáj hát, hogy szeressük, amit csinálunk" - fogalmazott a vezérigazgató.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások