True Crime: Streets of L.A.

True Crime: Streets of L.A.

2004. június 21. 12:09, Hétfő


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Luxoflux
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 800 MHz-es Pentium III, 128 MB RAM, 16 MB-os videókártya (NVIDIA GeForce 2 GTS vagy jobb)
Ajánlott: 1.5 GHz-es P4/Athlon XP, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: GTA sorozat, May Payne, Mafia
Kategória: külsőnézetes akció

Az Activision a konzolváltozatok után PC-re is kiadta külsőnézetes akciójátékát, mely egy középkategóriás akciófilm cselekményszálával rendelkezik. A történet során a főhős különböző gonosz alakok üldözésével, robbantgatással és egyéb klasszikus, nem az elmét megmozgató feladatokkal van elfoglalva.

Azt mindjárt a cikk elején el kell mondani, hogy nagy rajongója vagyok az ilyen akciójátékoknak, jelesül a Mafia és a Max Payne 2 még mindig a merevlemezemen van, pedig egyik alkotás sem mai darab. A GTA sorozatot, különösképp a Vice City-t ugyanilyen lelkesen nyomtam végig, tehát amikor tavaly ősszel megláttam, hogy Xboxra és PS2-re megjelent a True Crime, majdnem beszereztem én is egy konzolt. Mintegy fél évvel később a True Crime PC-re is megjelent, de már nem vagyok olyan lelkes…

Klikk ide! Klikk ide!

Az alapkoncepció itt is az akciójáték-szabványokhoz hasonló, sőt annál jóval gyengébb: főhősünk egy meglehetősen antipatikus zsaru, akinek a szintén rendőr apját megölték, ezért bosszút esküszik. Ez elég vérszegény, de nem ez a leggyengébb láncszem. A főhős nagyon laza, nagypofájú, az ember pont ilyennek képzel egy C-kategóriás akciófilm-sztárt, akit már az óvodában is kiröhögnek a felvilágosultabb gyerekek. De hát Max Payne-t sem a történet miatt szerettük, úgyhogy ez még nem akkora gond.

Klikk ide! Klikk ide!

Néhány jópontot is kapnak azért a gátlástalan fejlesztők: a helyszínt, tehát Los Angelest műholdképek alapján egy az egyben lemodellezték. Ezzel csak az a baj, hogy aki még életében nem járt ott (mint például én), azt ez a tény nem igazán kápráztatja el. A város kidolgozottságát tekintve engem leginkább a tavalyi Mátrix szürke, jellegtelen és unalmas helyszíneire emlékeztet, mert a grafika sajnos messze elmarad még akár a 2002-ben megjelent Mafiától is. A program sajnos sok tekintetben idézi a Mátrix fő koncepcióját: hogyan keressük meg a legtöbb pénzt a legkevesebb munkával. Mert ebbe a játékba bizony nagyon kevés munkát ölt a fejlesztői csapat. Ez meglátszik például az autózásnál is, ugyanis az autót valami hihetetlenül béna dolog irányítani, mert egyrészt természetellenesen csúszkál, másrészt meg olyan nagyon ronda és felesleges effekteket produkál, mint például a füst (motorból, gumiból, nem tudom).

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások