Világszerte 35%-kal nőtt az eladott mobiltelefonok száma

Világszerte 35%-kal nőtt az eladott mobiltelefonok száma

2004. szeptember 9. 18:06, Csütörtök
A Gartner jelentése szerint a második negyedévben az eladott mobiltelefonok száma meghaladta a 156,4 millió egységet, ami jó 35%-os növekedést jelent az előző év második negyedévéhez képest.

Az elemző cég szerint ez a fejlődés relatíve egyenletesen oszlott el az egyes régiók között. "A fejlett régiók, úgymint Nyugat-Európa és Észak-Amerika, igen erős eredményeket mutattak fel, köszönhetően a gyors ütemű készülékcserélődésnek. A fejlődő országok közül pedig főleg a latin-amerikai eladások ugrottak meg" - mondta el Ben Wood, a Gartner elemzője.

2004 második negyedévében a Nokia eladásai jelentősen visszaestek az előző év második negyedévéhez képest, azonban az idei első negyedéves mélyponthoz (28,9%) viszonyítva mégis egy kicsit összeszedték magukat. A kis mértékű javulást a cég árai megnyirbálásával tudta elérni. A második helyét továbbra is őrzi a Motorola, aki főleg az amerikai eladásainak köszönheti a piaci részesedését. Azonban már az ő babérjait is veszélyezteti a harmadik helyezett Samsung, amely például Franciaországban már a Nokiát is lekörözte, és így ott átvette a vezető pozíciót.

Vállalat 2004 II. negyedéves eladások (ezer db) 2004 II. negyedéves piaci részesedés (%) 2003 II. negyedéves eladások (ezer db) 2003 II. negyedéves piaci részesedés (%)
Nokia 46 367,7 29,7 41 231,0 35,6
Motorola 24 625,9 15,8 16 733,3 14,5
Samsung 18 930,9 12,1 11 810 10,2
Siemens 10 823 6,9 8 052,2 7
Sony Ericsson 10 304,4 6,6 6 270,8 5,4
LG 9 444,5 6,0 4 833,3 4,2
Mások 35 880,8 22,9 26 901,7 23,2
Összesen 156 377,2 100 115 832,3 100

A Nokia részesedése erősen visszaesett, de teret nyert a Sony Ericsson és az LG

A Motorola egyébként csak néhány százalékos változást könyvelhetett el mínuszban, mivel a második negyedévben főleg a profitra koncentrált. Míg az amerikai területeken erősödött, Kínában vesztett némi részesedést. Az elemző cég szerint a Samsung sikeres negyedévet könyvelhetett el, azonban jóval több készüléket szállított le, mint amennyi a végfelhasználókat valójában elérte. Ez a különbség főleg az észak-amerikai területeken volt jelentősebb.

A regionális kimutatásokat illetően a nyugat-európai piacot olyan felhasználók alakították, akik még 2000-2001-ben vásárolták az első készüléküket, ugyanis ezek az emberek tipikusan most jutottak el odáig, hogy kisebb, és színes kijelzős mobiltelefonokra álljanak át. Ráadásul már a beépített kamerás telefonok ára is jelentősen csökkent, ezáltal időközben ezek is attraktív ajánlatokká váltak. Az észak-amerikai régióban is jelentős volt a cserélődés, mivel ott a szolgáltatók akciósan cserélték le a készülékeket, így az emberek szívesen váltottak nagyobb tudású telefonokra.

Az ázsiai országokban kis mértékű visszaesés volt tapasztalható az első negyedévhez képest. Kínában a kormányzat túlzott megszorításai, és a mindenre kiterjedő kontroll is gyengítette a szórakoztató-elektronikai cikkek piacát. A fejlettebb országokban, mint például Tajvan, Ausztrália vagy Szingapúr az emberek várakozó állásponton voltak, mivel úgy gondolták, hogy további árcsökkentések várhatóak.

2004 első félévében több mint 300 millió mobiltelefont adtak el, és a Gartner előrejelzése szerint ez éves szinten elérheti majd a 620 milliót is. Az elemzők szerint azonban ha a jelenlegi ütem év végéig fennmarad, akkor akár a 650 milliós darabszám is meglehet, ami már a raktárkészleteket is veszélyezteti, ezáltal 2005 első félévében a csökkenő eladások mellett az árak nőni fognak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások