2004. szeptember 17. 18:55, Péntek
Az America Online bejelentette, hogy nem fogja támogatni a Microsoft által propagált Sender ID technológiát, amely a redmondi cég szerint jelentősen megnehezítené a spamküldők dolgát.
Az online óriás szerint a
Sender ID legfőbb hátránya, hogy nem igazán kompatibilis a
Sender Policy Framework (SPF) nevű eljárással, amely egy hasonló spamellenes kezdeményezés. Az AOL döntését minden bizonnyal befolyásolta az Internet Engineering Task Force (IETF) közleménye, miszerint a világháló szabványaira szakosodott testület leszavazta a Sender ID-vel kapcsolatos beadványt. A Microsoft ugyanis szerette volna titokban tartani a születőben lévő szabvány részleteit, amit az IETF elfogadhatatlannak tartott.
Időközben a nyílt forráskódot támogató csoportok is kihátráltak a Sender ID mögül, mert túlságosan szigorúnak tartották a licensszel kapcsolatos megkötéseket. Az AOL egyetért az IETF döntésével, és a cég közleményében a technológia hátrányaira hívják fel a figyelmet. "Az elmúlt hetekben
súlyos kételyek merültek fel a Sender ID kompatibilitásával kapcsolatban - a közelmúltban végrehajtott változtatások révén a jelenlegi specifikáció jelentős mértékben eltér az eredeti elképzelésektől" - jelentette ki Nicholas Graham, a cég szóvivője. Hozzátette ugyanakkor, hogy az esetleges bonyodalmak elkerülése érdekében a
kimenő üzeneteket továbbra is ellátják a szükséges azonosítóval.
Elemzők szerint az AOL döntése fordulatot hozhat a születőben lévő spamellenes szabványok harcában, amely még korántsem dőlt el. A cég 2003 óta használja az SPF technológiát, míg a Microsoft a Sender ID támogatottságát igyekszik kiterjeszteni. A Yahoo szintén saját eljárást dolgozott ki
Domain Keys néven, amely a digitális aláíráson alapul, és képes együttműködni a másik két technológiával. Mindhárom eljárás másfajta szemléletet tükröz, és természetesen - az együttműködést hangsúlyozó nyilatkozatok ellenére - mindhárom vállalat a saját megoldását szeretné szabványosítani.