2004. december 8. 18:15, Szerda
A Walt Disney Internet Group (WDIG) Európai divíziója bejelentette budapesti székhelyű New Media Services Center (NMSC) megnyitását.
Az NMSC produkciós és technológiai központként is működik, mintegy 30 fős szakember gárdával, akiknek túlnyomó többsége magyar. Feladatai közé tartozik a WDIG teljes termékskálájának fejlesztése és kezelése, beleértve a weboldalakat, szélessávú internet- szolgáltatási tartalmakat és prémium mobil szolgáltatásokat is. Az NMSC szerteágazó szolgáltatási területet ölel fel, foglalkozik termékfejlesztéssel, kreatív tervezéssel, gyártással és technológiai szolgáltatásokkal, a Disney külső partnerei és más Disney divíziók számára egyaránt.
Budapestre egy igen alapos, egész Európára kiterjedő mérlegelés után esett a választás. Tekintettel az európai vállalati divíziók és ügyfeleik között fennálló, elengedhetetlenül szükséges közvetlen kommunikációra, feltétel volt, hogy az új helyszín a londoni cégközponttól két időzónányi távolságnál ne essen messzebb. Budapest a lehetséges helyszínek listájának élére került, ugyanis ideális feltételeket kínált üzleti kultúra, az üzleti élet stabilitása, a munkaerő ára és minősége, a kommunikációs infrastruktúra, megfelelő szakmai háttér és angol nyelvismeret tekintetében.
Az NMSC létrehozása lényeges eleme a WDIG nyereséges növekedést célzó üzleti stratégiájának. Különös tekintettel az üzemeltetési költségek csökkentésére, az új médiákkal kapcsolatos képességeink igények szerinti kifejlesztésére, valamint a Disney digitális üzletág bevételeinek maximalizására. Az NMSC munkatársai szorosan együttműködnek a vállalat egyéb divízióival.
Az internetes technológiai infrastruktúrájának ötvözésével a WDIG lehetővé teszi a Walt Disney (TWDC) számára az internet széleskörű, átfogó és következetes alkalmazásában rejlő előnyök kiaknázását. Ezen egyesített, előnyöket ötvöző technológiai megoldások költséghatékonyságot kínálnak mind hosszú, mind pedig rövidtávon. A WDIG kínálata szélessávú szórakoztató tartalom fejlesztését és szolgáltatását is tartalmazza, valamint olyan interaktív tartalmakat és lehetőségeket, mint a Enhanced TV, vagy az interaktív televíziós játékszolgáltatások, melyek kitűnő példái a videó és interaktív programok összeolvadásának.
Európában jelenleg a Disney weboldal 14 helyi változata található meg, valamint számos további oldal, amely a társaság nem saját márkaneve alatt futó tevékenységeit népszerűsíti (pl. a filmfactory.co.uk mozifilmekről szolgáltat információkat). A Disney weboldalakat Európában kb. 60 millió alkalommal tekintik meg havonta és a szolgáltatás havi 6 millió egyedi felhasználóval büszkélkedhet.
A cég szélessávú termékkínálata gyermekeknek és szüleiknek egyaránt lehetőséget nyújtanak nem csupán a médiák gazdag tárházát felvonultató tartalom meghallgatására és megtekintésére, hanem interaktív kapcsolat létesítésére is, miközben egyszerre szórakoznak és tanulnak is. A szélessávú szolgáltatások elterjesztésének elősegítésére helyezik a hangsúlyt, és együttműködnek az internetszolgáltatókkal a szélessávú megoldások iránti fogyasztói kereslet élénkítésében. A WDIG további befektetéseket tervez e területen, új játékokat, oktatási és videó termékeket fejleszt, biztosítandó piaci pozícióját a szélessávú tartalomszolgáltatás terén.