2005. január 11. 08:41, Kedd
A
Goldman Sachs piackutató- és befektetési cég szerint az Nvidia az idei év végéig nem készül el a következő generációs asztali grafikus kártyákkal, de ez idő alatt az ATI sem juthat jelentős előnyhöz a piacon.
"Az asztali grafikus kártyák terén - amelyből a bevétel 58 százaléka származik - az Nvidia 2005 végéig nem készül el a következő generációval, így az ATI előnyös pozícióba kerülhet, amennyiben időben piacra tudja dobni az R520-ra épülő termékeket. Mindazonáltal nem várható jelentős változás a piaci részesedés megoszlásában, és a rivális gyártók tartani fogják jelenlegi helyzetüket" - áll a cég előrejelzésében.
Bár az Nvidia szokás szerint nagyon szűkszavú a fejlesztés alatt álló grafikus processzorokat illetően, annyit máris tudunk, hogy az NV47 jelzésű chip valamikor tavasszal készül el. Arról azonban még a szakemberek sem mernek találgatásokba bocsátkozni, hogy az új processzor mire lesz képes az ATI újdonságával szemben, és továbbra sem lehet tudni, hogy folytatódik-e az NV50 fejlesztése. Az előrejelzés mindenesetre leszögezi, hogy az Nvidia rendkívül optimista az idei évvel kapcsolatban, és a vállalat nagy reményeket fűz a hordozható eszközökbe szánt chipek sikeréhez.
"A Nvidia a forgalom növekedését várja az idei évben a piac minden szegmensében, különösen a vezetéknélküli hordozható eszközök terén. A vállalat saját számításai szerint a hordozható eszközökből származó bevétel az első negyedévben elérheti a 25 millió dollárt, és a második negyedévben folytatódik a növekedés" - szögezi le a Goldman Sachs jelentése.
A hírek szerint ugyanakkor az ATI már tavasszal piacra dobná az
R520 kódnevű processzorra épülő kártyákat, így jócskán megelőzheti riválisát, és úttörő szerepet vállalhat a következő generációs grafikus kártyák fejlesztésében. A
Credit Suisse First Boston decemberben arról számolt be, hogy a TSMC-nél befejeződött a tesztelés, és az ATI mindenképpen szeretné már tavasszal piacra dobni az új kártyákat. A 90 nanométeres technológiával készülő grafikus kártyák 2006-ig a zászlóshajó szerepét töltik majd be, egészen addig, amíg elkészülnek a Pixel Shader 3.0 és DirectX 10 szabványokat támogató utódok.