Kiemelkedő évet zárt a kirowski

Kiemelkedő évet zárt a kirowski

2005. február 22. 19:30, Kedd
1,2 milliárd forintot meghaladó forgalmával 2004-ben is megőrizte magyarországi piacvezető pozícióját a kirowski Rt. A közép-kelet-európai régió vezető interaktív ügynöksége és e-business szolgáltató cége idén ambiciózus bevételi céljai mellett terjeszkedésbe kezd a térség országaiban is.

Kovács Zoltán vezérigazgató beszámolója szerint a rendkívül gyors növekedés mögött az internet-használat jelentős bővülése és a vállalatok ugrásszerűen megnőtt hirdetési és fejlesztési költései állnak. Az interaktív ügynökségek és e-business szolgáltatók évi 8-10 milliárd forintos magyar piacán a kirowski Rt. továbbra is piacvezető. 2004-ben a vállalat 1,24 milliárd forintos forgalmat bonyolított; ez 5 év alatt ötszörös fejlődést jelent, a tavalyi évhez viszonyítva pedig közel 70 százalékos a forgalomnövekedés. A vállalat tavaly megötszörözte saját tőkéjét, amely elérte a 160 millió forintot. A tavalyi év kiemelkedő munkái közé tartozott a Magyar Nemzeti Bank intranet portáljának megvalósítása, vagy a T-mobile teljes online arculatváltásának elkészítése.


A cég 2005-ben a bevételek 30-40 százalékos növelését tervezi, amit a vállalat az internet-felhasználók magyarországi táborának további gyors növekedésére alapoz. A társaság prognózisa szerint az internet-penetráció jelenlegi fejlődési üteme a következő 2 évben a tavalyihoz hasonló lesz. Az internet-használók számának növekedését a szélessávú internet-kapcsolat árának évi 15-20 százalékos csökkenése, valamint az erre építő, gyorsan bővülő magyar nyelvű tartalmak és szolgáltatások vonzereje generálja. Véleményük szerint mindez nemcsak a felhasználószámot, hanem a használat gyakoriságát is növeli az elkövetkező években.

A 2005-ös tervekkel kapcsolatban Kovács Zoltán, a kirowski Rt. vezérigazgatója elmondta: "Az elmúlt évek növekedése, és folyamatosan nyereséges működése lehetővé teszi számunkra, hogy új befektetési lehetőségeket keressünk itthon és a régió országaiban, ahol az interaktív kommunikációs és e-business szolgáltatási piacok komoly fejlődési potenciállal rendelkeznek." Bevételei alapján a társaság már most is a régió legnagyobb piaci szereplője. Ezért a vállalat - a magyar piacon megszerzett piacvezető szerep megtartása mellett - terjeszkedni kíván a térségben. A célországok között Kovács Zoltán Szlovákiát, Csehországot, Romániát és Horvátországot nevezte meg.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások