2005. március 18. 13:38, Péntek
Állapotmonitorozó felületet hoz létre az APEH az elektronikus bevallási rendszer működésével kapcsolatos tájékoztatás céljából.
Az APEH ebben az évben már 10 ezer adózótól várta 2005. január 20-án, hogy a megváltozott jogszabályoknak megfelelően esedékes bevallásaikat már internet útján nyújtsák be. Sajnálatos és előre nem látható műszaki probléma miatt a jelzett napon az APEH rendszere lelassult. A felhasználóktól a kritikus időszakban ugyan több, mint 18 ezer bevallás érkezett be, de voltak akik nem tudtak határidőre eleget tenni kötelezettségüknek.
A hibát a hivatal szakemberei rövid időn belül elhárították, de miután a felhasználók nem kaptak azonnali tájékoztatást a problémáról, ez további bizonytalanságot okozott.
A jövőben az APEH honlapján a felhasználók tájékoztatása érdekében az elektronikus szolgáltatás állapotáról, a rendszer leterheltségéről folyamatos on-line állapotmonitorozó felületet hoz létre un. válaszidő-változási grafikon megjelentetésével. A válaszidő mérések alapján az APEH e-mail értesítést küld a 10 ezer legnagyobb adózónak a rendszer elérhetőségével kapcsolatosan.
Az APEH az új állapotmonitorozó felület létrehozásától és működtetésétől azt várja, hogy az elektronikus szolgáltatásokat igénybevevők a jövőben időben és kellő gyorsasággal jussanak hozzá minden olyan szolgáltatással kapcsolatos információhoz, amely szükséges adókötelezettségeik maradéktalan teljesítéséhez.