A távközlésben jó a fogyasztók érdekvédelme

A távközlésben jó a fogyasztók érdekvédelme

2005. május 1. 17:02, Vasárnap
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a távközlési piacon az Egységes hírközlési törvény hatályba lépése óta erősödött a fogyasztók érdekvédelme, azonban továbbra is vannak problémák.

A mobilszolgáltatások piacán a kezdetektől fogva erős a verseny, a szolgáltatók reklámháborút vívnak egymással - mondta Fischer Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület kommunikációs szakértője a VIII. Telecom liberalizáció konferencián. Sok a szolgáltatásokkal kapcsolatos be nem váltott ígéret, a szolgáltatók gyakran nem jelzik a díjcsomagoknál, hogy a számlázás perc- vagy másodperc alapú-e, a készülékek tudása és szolgáltatásai pedig messze meghaladják az átlagfelhasználók igényeit. A vezetékes szolgáltatóknál az ügyfelek sokszor csak a szolgáltatás megrendelése után értesülnek a pontos szerződési feltételekről.

Általános kifogás, hogy a 24 órásnak meghirdetett ügyfélszolgálatokon a munkaidőn kívül üzenetrögzítők fogadják az ügyfelek panaszait, a cégek gyakran nem reagálnak az e-mailben érkező panaszokra. Az internetszolgáltatással kapcsolatos aggályok elsősorban a fogyasztót károsító betárcsázóprogramok és vírusok miatt alakultak ki.

A problémás esetek rendezéséhez először a szolgáltatót érdemes megkeresni, ha a fogyasztó itt nem kap érdemi választ a problémájára, a fogyasztóvédőkhöz vagy a hírközlési fogyasztói jogok biztosához fordulhat. A biztos tevékenységéről Fischer Gábor elmondta, hogy a betárcsázóprogramokkal felvilágosító kampány rendkívül hatékony volt, azonban a biztos jogosítványai nem teszik lehetővé az érdemi intézkedéseket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások