2005. augusztus 9. 17:12, Kedd
A Microsoft független elemző cégek által készített tanulmányokat tett elérhetővé a
látogatók számára, ezzel az új szolgáltatással bővítve a Microsoft újságírók
számára fenntartott weboldalát.
A kezdeményezés apropóját az adta, hogy Michael Silver, a Gartner elemzője,
az operációs rendszerek és irodai alkalmazások neves szakértője tizenegy
részes sorozatot készített, amelynek középpontjában a Linux alkalmazások
állnak. A Gartner ezeket, az elmúlt hat hónap során publikált elemzéseket
most egy csokorba szedte, röviden összegezte, és a nagyközönség számára is
elérhetővé tette. A Microsoft megvásárolta ezen tanulmányok szerzői jogát,
és egyéb, független elemző cégek által készített tanulmányokkal közösen,
elérhetővé tette ezeket
saját honlapján.
A honlapon a Gartner elemzései mellett megtalálhatók a Forrester, az IDC
és a Yankee Group független piackutató cégek tanulmányai is, melyek többek
között részletesen foglalkoznak, a különböző operációs rendszerek
megtérülési (ROI) értékével, a Microsoft Office Rendszerrel és az alternatív
alkalmazásokkal, a Microsoft SQL Server 2005-tel, valamint a Microsoft kis-
és középvállalatokra szabott termékeivel, szolgáltatásaival és
stratégiájával.
A honlapra újonnan felkerült független elemzések sora illeszkedik a
Microsoft 2004 márciusában indított "Get the Facts" nevű kezdeményezéséhez,
melynek részeként a vállalat neves piackutató cégeket kért fel a Windows és
a Linux oprációs rendszerek összehasonlítására. A kampány másik fő pillérét
azon vállalati ügyfelek nyilatkozatai alkotják, akik a már megvalósult
Microsoft megoldások bevezetése után mondják el véleményüket,
tapasztalataikat a termékek kapcsán.
A "Get the Facts" kampánnyal a Microsoft legfőbb célja, hogy olyan objektív
tájékoztatást nyújtson az egyéni és vállalati felhasználóknak, amely
érdemben segíti őket a piacon versenyző termékek és szolgáltatások
értékelésében és pozicionálásában, bepillantást enged a Microsoft Windows
platform előnyeibe, és mindezek fényében segítséget nyújt a megalapozott
döntéshozatalhoz.
A kampány során fontos szerepet kap a szaksajtó folyamatos tájékoztatása is
- melynek egyik eleme a most indult szolgáltatás - hiszen a nemzetközi
elemzők objektív tanulmányai ismeretében a szakértők naprakész és pontos
információkat szerezhetnek a cég termékeinek, szolgáltatásainak teljesítményéről és
legfrissebb eredményeiről.