2005. szeptember 13. 12:56, Kedd
A világ vezető plazmaképernyő gyártója, a Samsung SDI Co. arra számít, hogy a harmadik negyedévben mindössze 3-5 százalékkal, a negyedik negyedben pedig csupán 1-2 százalékkal csökken a plazmaképernyők ára - jelentette ki Chris Kim, a társaság elnökhelyettese a Reuters által Tokióban szervezett ázsiai technológiai és telekommunikációs csúcstalálkozón.
A lapos televíziók kulcsfontosságú alkotórészének számító plazmaképernyők ára az elmúlt két esztendőben hatalmasat zuhant, miután a gyártók felfuttatták termelésüket - abban bízva, hogy a fogyasztók termetes katódsugaras készülékeiket lapos készülékekre váltják. 2005 első felében az árcsökkenés átlagos mértéke 18 százalék volt. Kim szerint a gyártóknak jelenleg már nehézségeik vannak a kereslet kielégítésével, a piac elégedett az olcsóbbá vált plazmatelevíziókkal. Ez az árak stabilizálódásához vezető tendencia a jövő év végéig folytatódhat.
Kim megerősítette, hogy a cége összes bevételének mintegy 30 százalékát adó plazmaképernyő-gyártás negyedéves eredménye két veszteséges időszak után a nullszaldó körül alakulhat majd, ami azt jelzi, hamarosan beérhet hosszú évek befektetéseinek gyümölcse. A cég plazmaképernyők eladásából származó bevételei a második negyedévben 350 milliárd wonra (341 millió dollárra) csökkentek az első negyedév 373 milliárd wonos értékéről; irányváltásra a harmadik negyedévben lehet számítani. Kim a Samsung SDI új kapacitásnövelő beruházási terveiről is említést tett: az eddigi három gyártósor mellé egy-két éven belül egy negyediket szeretnének beállítani.
A Samsung SDI plazmarészlege nagy versenyben áll a második helyen álló LG és a Matsushita termékeivel. Az LG Electronics a múlt hónapban jelentette be, hogy havi kapacitását 63 százalékkal 310 ezer képernyőre bővítette, és hogy jövőre el kívánja érni a havi 350 ezret. A Matsushita szeptemberben tervezi új plazmaképernyő-üzemének beindítását.
A Samsung SDI arra számít, hogy plazmaképernyő-eladásait a tavalyi 870 ezer után idén akár 2,2 millióra is emelheti. Az ágazati kutatásokat végző DisplaySearch szerint 2008-ra alighanem megnégyszereződik, évi 12,3 millióra növekszik az egy esztendő alatt eladott plazmaképernyők száma. A mai kereskedés során a Samsung SDI árfolyama nem változott, miközben a tőzsde átfogó indexe kissé csökkent.