Igazi bank egy virtuális világban

Igazi bank egy virtuális világban

2005. szeptember 20. 02:29, Kedd
Példa nélküli vállalkozásra szánta el magát az amerikai Wells Fargo bank. A pénzintézet egy online játék segítségével kíván segíteni a fiataloknak, hogy könnyebben eligazodjanak a mindennapok pénzügyeiben.

Ami még érdekesebbé teszi ezt a kezdeményezést az nem más, mint hogy az ifjú játékosok mindehhez egy virtuális világ berkein belül juthatnak hozzá. "Ez az eső alkalom, hogy egy virtuális világ licencbe adja technológiáját, hogy egy teljesen elzárt új világ jöhessen létre benne" - mondta Betsy Book, a Virtual Worlds Review üzemeltetője.

A Second Life virtuális világának Stagecoach szigetén eddig a látogatók - a többi egyéb kikapcsolódási lehetőség mellett - siklórepülésnek valamint légpárnás hajózásnak is hódolhattak. A bank birtokában levő szigeten mostantól pénzügyi tanácsokat is kaphatnak, melyek vélhetően a való életben is segítik a fiatalabbakat anyagi természetű ügyeik intézésében. Míg maga a Second Life mindenki számára elérhető, addig a cég tulajdonában lévő virtuális szigeteket csak azok látogathatják, akik meghívót kapnak a pénzintézettől.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

"Örömmel tölt el minket, hogy segíthetjük a fiatal felnőtteket pénzügyi ismereteik gyarpításában" - nyilatkozta Tim Collins, a bank marketingosztályának vezető-alelnöke a ZDNetnek. Collins elmondása szerint, a Stagecoach szigeteki játékosok 30 dollár (körülbelül 6000 forint) kezdőtőkével indulnak, amelyet kedvükre költhetnek el. Ám ők sokkal inkább szeretnék rászoktatni játékosaikat a spórolásra, akik letétjeiket napi 10%-os kamatozással köthetik le a játékban. Emellett kvízekkel is igyekeznek jobban beleavatni őket a pénzzel való bánás rejtelmeibe. Motivációként 5 dollárral jutalmazzák egy-egy tesztsorozat teljesítését.

A Linden Labs cég Second Life-ja egy nyitott virtuális világ, ahol a játékosok ingyen próbálhatják ki többek között a repülés örömét, beszélgethetnek másokkal, mesés járgányokat vezethetnek. Az eredeti elképzelés egy olyan platform megalkotása volt, ahol némi tervezői vagy 3D modellezési ismeretekkel bárki megalkothatja azt, ami eszébe jut. Tulajdonképpen a Second life majd minden elemét a felhasználók hozták létre. A jelenleg felnőtteknek szóló világ gyermek változata is nemsokára útjára indul.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások