2005. szeptember 26. 13:35, Hétfő
A direkt marketing piac egyik vezető ügynöksége, az Optimusz DM regisztrált felhasználóinak száma 2005 szeptemberében átlépte a 400 000-es határt.
Ez a szám nemcsak nagyságrendjét tekintve egyedülálló Magyarországon az opt-in (vagyis felhasználói jóváhagyáshoz kötött) DM-rendszerek között, hanem az adatbázis homogenitását tekintve is, hiszen mind a 400 000 felhasználó 110-féle szűrő alapján szegmentálható. A személyre szabott e-mail kommunikáció legnagyobb előnyei a tervezhetőség és nyomon követhetőség.
2005 szeptemberére 400 000 felé emelkedett az Optimusz DM regisztrált felhasználóinak száma. Az adatbázis kizárólag olyan felhasználókból áll, akik előzetesen hozzájárultak a reklámlevelek fogadásához, így jelenleg Magyarországon az egyik legnagyobb opt-in adatbázisnak számít. A rendszer továbbá teljesen homogén, vagyis az összes felhasználóról ugyanazokkal a típusú adatokkal rendelkezik, hiszen az adatbázis 110-féle szűrő segítségével szegmentálható.
Ennek megfelelően személyre szabott ajánlattal lehet megcélozni a célcsoportot, ami a direkt marketing kampányok hatékonyságát a megszokott 3-5%-ról 13-43%-ra növeli. "Jelentős szerepet játszik mindebben az utóértékelési program, melynek során a kampány eredményességét mérhető formában tárjuk a megrendelő elé" - magyarázza Mutschler Péter, az Optimusz DM ügyvezető igazgatója. "A kampányt követően ugyanis részletes kimutatás készül: az utóértékelés során pontos képet kapunk arról, hogy a célcsoport melyik kisebb szegmense bizonyult a legaktívabbnak a visszajelzés, továbbkattintás terén (kor, nem, iskolai végzettség, foglalkozás, családi állapot, lakhely, jövedelemszint stb. szerint). Ez pedig még inkább tervezhetővé, célozhatóvá teszi a következő kampányt."
A visszatérő ügyfelek számának folyamatos növekedése is azt bizonyítja, hogy napjainkban egyre inkább ez a tudatos tervezés dominál az e-DM mint marketingeszköz megválasztásánál. Van olyan megbízó is, akivel a cég már 11 kampány során működött együtt. Két és fél éves fennállása során az Optimusz DM több mint 270 sikeres kampányt bonyolított, mindeközben rendkívül alacsony, mindössze 1% alatti a felhasználók leiratkozási rátája.
Hogy mára az elektronikus direktmarketing elfogadott eszközzé vált, azt az a tény is alátámasztja, hogy egyre nő a DM-szolgáltatásokat igénybe vevő kis- és középvállalkozások száma. Az ügynökségek és a nagy megrendelők, valamint másik oldalról a kis-és középméretű megrendelők aránya viszonylag kiegyensúlyozott, 60-40%-ra tehető. "A hirdetők körének bővülésén túl az a tendencia is megfigyelhető, hogy a cégek egyre nagyobb összegeket fordítanak az e-mail kommunikációra. Az e-DM így minden bizonnyal egyre nagyobb arányt képvisel majd a jelenleg 4,3 milliárd forintos éves online reklámköltésből" - erősítette meg Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója. "Mindez arra vezethető vissza, hogy egy e-DM-kampány nagyon jól targetálható, költséghatékony, mégis látványos eredményt hoz" - tette hozzá.
Az Optimusz DM egyik legnagyobb előnye, hogy folyamatosan karbantartott adatokkal dolgozik. A félévente végzett adatfrissítés során a felhasználókat értékes nyereményekkel motiválják a további aktív részvételre. A 110 szűrőkérdésre kivétel nélkül minden felhasználó választ ad, így több területen, iparágban is felhasználható adatok születnek. Ennek köszönhetően a cég folyamatosan bővíti szolgáltatásainak körét, hogy minél inkább megfeleljen az egyre szélesedő profilú ügyfélkör növekvő igényeinek.
Az interaktív marketingrendszer elemei külön-külön, vagy akár egymással ötvözve is alkalmazhatók. Az e-DM mellett presztízsszempontok miatt még napjainkban is sokan választják az offline DM-et (vagyis a postai kiküldést), de egyre többen veszik igénybe az SMS-, MMS-promóció által nyújtott előnyöket is. Az Optimusz DM fő tevékenységi körén, vagyis az adatgyűjtésen, adatbázis-menedzsmenten kívül céges adatbázisok kezelésével is foglakozik, legyen szó belső kampányokról (mint például értesítők, gratulációk, meghívók a cég alkalmazottjai számára), offline termékminták, vagy akár SMS-üdvözletek kiküldéséről.