Játékipar: a leggyorsabban növekvő szegmens?

Játékipar: a leggyorsabban növekvő szegmens?

2005. október 23. 10:38, Vasárnap
Több száz, szabadon választható játékot tesz elérhetővé a felhasználók számára a Time Warner legújabb vállalkozása, a GameTap. Ezzel újabb lehetőséget teremt a hirdetőknek a videójátékokat kedvelő, 18-49 éves közönség elérésére.

A projekt beindításának költségvetése 2006 végéig eléri az 50 millió dollárt, és a szolgáltatás azon internetezők számára lesz elérhető, akik regisztrálnak, valamint letöltik és installálják a szükséges szoftvert a gametap.com weboldalról. A kezdeményezés jól mutatja a hirdetők, ügynökségek és a média egyre növekvő érdeklődését a játékipar iránt, mivel a fogyasztók egyre több időt töltenek kikapcsolódást biztosító, rövidebb játékokkal, amelyek fejlesztik a készségeket, vagy amelyekkel jól lehet múlatni az időt várakozás közben.

A Double Fusion és a Nielsen Interactive Entertainment nemrégiben közzétett tanulmányában ráadásul az olvasható, hogy a különböző számítógépes és videójátékokban elhelyezett hirdetések új termékek esetében 60%-kal növelik a márkaismertséget. Ugyanakkor a fogyasztótábor reklámokkal szembeni ellenállása is kisebbnek látszik, hiszen az Eyeblaster és a WildTangent online játékportál kutatása szerint a 18-34 éves, videójátékokat kedvelő férfiak csaknem 90%-a egyáltalán nem bánná, ha ingyenes játéklehetőségért cserébe reklámokat kellene végignéznie.

Nem csoda hát, hogy a Time Warner is lecsapott a szegmensre. A GameTap célja két-három éven belül 1,5-2 milliós regisztrált közönség elérése, amelynek érdekében a mostani bevezetést masszív reklámkampány támogatja. A hirdetések megjelennek a legnagyobb portálokon (AOL, Yahoo!, MTV), de a hagyományos médiában - így többek között a Time Warner tulajdonában lévő csatornákon és magazinokban is.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások