Magyar technológiai cég fejlődik a leggyorsabban

Magyar technológiai cég fejlődik a leggyorsabban

2005. november 2. 16:33, Szerda
A Deloitte kihirdette éves Technology Fast 50 felmérésének eredményeit, amelynek célja, hogy elismerést és figyelmet kapjanak Közép-Európa leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásai.

Az idei Technology Fast 50 első díját a lengyel független telekommunikációs szolgáltató, a Pro Futuro SA nyerte. 2000 óta a társaság árbevétele hihetetlen mértékben, 22 102%-kal nőtt. Ez az árbevétel növekedés hatszorosa a tavalyi győztes, a lengyel Merlin.com.pl eredményének, amely az idén a tizenegyedik helyre futott be. A vezetés a cég üzleti tevékenységének időzítésében látja a siker titkát. A második helyezést 2933%-os árbevétel-növekedéssel a Cleverlance érte el, amely az egyik legnagyobb technológiai megoldásszállító a cseh piacon. A társaság missziója, hogy megkönnyítse a vállalatok és irodák életét az infrastrukturális fejlesztés és működtetés terén. Az első öt helyezett között végzett még a HOGA.PL (Lengyelország), a Wind Telecom (Lengyelország) és a Logos (Csehország).


"Úgy tapasztaljuk, hogy egyre nő az érdeklődés a felmérés iránt. A Technology Fast 50 kezd nagy hagyományokkal bíró versennyé válni. Azáltal, hogy felhívjuk a figyelmet a leggyorsabban növekvő technológiai vállalatokra, lehetőséget adunk nekik, hogy felkeltsék a pénzügyi világ érdeklődését és így további fejlődést és terjeszkedést alapozzanak meg" - mondta Jiøí Polák, a Technology Fast 50 díjak elnöke Közép-Európában. "Például a verseny egyik visszatérő résztvevője, és egyben 2003-as győztese az Aliatel, cseh telekommunikációs szolgáltató, az idén a jelentős telekommunikációs csoport, a GTS CE Holdings tagjává vált."

"A közép-európai cégek több éve elsősorban a szoftver- és internetes alkalmazásokat helyezik középpontba. Ezek a cégek nagyon fontosnak tartják, hogy lépést tartsanak a legújabb technológiai újításokkal, a piaci változásokkal, és hogy rugalmasan reagáljanak a gyorsan változó üzleti környezetre. Az idei év felméréséből kiderül, hogy egyértelműen szakemberekkel van dolgunk, akik elérik céljaikat" - tette hozzá Polák. "Az idei Technology Fast 50 versenyben résztvevő cégek elsősorban technológiafejlesztéssel és előállítással, a technológiai megoldások értékesítésével vagy biotechnológiával foglalkoznak. A felmérésben résztvevő cégek nagy részének tevékenysége az IT-re épül: a résztvevő cégeknek több 54%-ának a számítástechnikai szoftver áll tevékenysége központjában, míg további 28% közvetlenül internetalapú alkalmazásokkal foglalkozik. A telekommunikációs és hálózati szektort a résztvevőknek csak 8%-a képviselte."

A listán a leggyorsabban növekvő magyar technológiai cég a kirowski, a Fast 50 verseny visszatérő szereplője, aki idén a 12. helyet érte el. "Nagyon örülünk, hogy ezen a megmérettetésen a legjobb helyezést érhettük el a magyar vállalatok között" - mondta Kovács Zoltán a Kirowski vezérigazgatója. "Növekedésünk jól mutatja az internet megerősödését a kommunikáció területén, melynek köszönhetően cégünk a régió egyik meghatározó digitális marketing, média és technológia szolgáltatójává vált az elmúlt években."

A Technology Fast 50 nevezési szempontjai nem változtak tavaly óta. A résztvevő cégeknek legalább öt éve jelen kell lenniük a piacon, és az első évben (2000) legalább 50 000 eurós árbevételt kellett hogy realizáljanak. Csak a közép-európai piacon működő cégek vehetnek részt a versenyen.

"Minden évben van egy úgynevezett Rising Star kategória olyan cégek számára, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhettek volna a Fast 50 vállalatok között. A Rising Star vállalatok 3-5 éve végzik tevékenységüket, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30 000 eurót" - mondta Polák. "Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star."


Az idei Rising Star, amelynek árbevétel-növekedése 1020%, ismét a tavalyi győztes lett, az Assocom magyar számítástechnikai cég. Őt követi a lengyel eCard és a magyar Dataplex. A lengyel Travelplanet, amely utakat értékesít telefonon és interneten, és a szlovák Profesia, amely tartalom menedzsment szolgáltatásokat nyújt, idén már másodszor élvezik sikerüket Rising Starként. "Örömünkre szolgál, hogy 2004 után az idei évben is sikerült meggyőző fölénnyel a Rising Star kategória élén végezni. Megtiszteltetés számunkra ez a kétszeres győzelem, ugyanakkor kihívás is: idén öt éves a cégünk, jövő évben a Fast50 kategóriában kell bizonyítanunk" - mondta Baranyák Zoltán, az Assocom Kft. ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások