2005. november 22. 10:58, Kedd
A szabványt támogató, több nagyvállalatot tömörítő DVD Forum felelős bizottsága véglegesítette a közeljövőben megjelenő, írható és újraírható formátumok elnevezését és logóját.
Bőven lesz miből válogatni, hiszen a bizottság döntése értelmében két újraírható, egy dupla rétegű és egy hagyományos, egyszer írható formátumot is támogatnak. Az ülésen a következő lépésekről
született határozat: a HD DVD-R elnevezése és logója változatlan marad, a dupla rétegű HD DVD-R "Dual layer disc" ezentúl az egyszerűbb HD DVD-R DL jelölést viseli, míg a két újraírható lemez a HD DVD-RW és HD DVD-RAM néven kerül forgalomba.
A
CDRLabs beszámolója alapján nyilvánvaló, hogy a DVD Forum a már jól megszokott, bejáratott jelölésekhez igyekszik igazodni, ami egyrészt a megnyerni kívánt gyártók, másrészt a vásárlók számára is vonzóbb megoldást jelent. A HD DVD-RAM elnevezés alkalmazását többen éppen a gyártók felé tett gesztusként értékelik, hiszen az előd, a DVD-RAM a mai napig nem terjedt el jelentős mértékben, és mindössze Japánban ért el számottevő sikereket. A formátumot azonban az ország több nagy gyártója is támogatja, akiket a DVD Forum minden bizonnyal továbbra is feltétlenül a saját oldalán szeretne tudni.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A két újraírható formátum egyidejű alkalmazása ezzel együtt is inkább feleslegesnek látszik, és nem biztos hogy jó ötlet tovább bonyolítani az amúgy is alig kibogozható kavalkádot. A piacot már a DVD miatt kirobbant ellentét és az ennek nyomán megjelenő szabványok (-R, +R, stb.) is alaposan megkavarták, és egyáltalán nincs szükség arra, hogy a két egymással versengő formátum több különböző változatot is megpróbáljon elterjeszteni.
A
legutóbbi információk szerint a Toshiba február-március magasságában mutatná be első lejátszóit az Egyesült Államokban. Ezt eredetileg decemberben szerették volna végrehajtani, ám nem látták biztosítottnak a megfelelő szoftveres hátteret, és a kellő hardveres ellátottságot sem. Ezzel gyakorlatilag lőttek a karácsonyi rohamnak, ám a Toshiba úgy látja, hogy a felhasználók tavasszal sem tartóztatják magukat.