2005. december 18. 11:55, Vasárnap
Eldőlni látszik a tengerentúli óriásért folytatott verseny: a legfrissebb hírek szerint a Time Warner megszakította tárgyalásait a Microsofttal, ehelyett inkább a Google vezetésével készül egyezséget kötni.
A Washington Post arról
számolt be, hogy a keresőcég 1 milliárd dollárt fektetne be a szolgáltatóba, amelynek révén egészen pontosan 5 százalékos részesedést nyerne. Az öt évre szóló együttműködési megállapodás szorosabb kapcsolat felépítését sejteti, és egyben új életet lehelne az AOL-ba, amely az utóbbi időben nem muzsikál fényesen, ráadásul több esetben is a bíróságon kellett bizonygatni igazát a vetélytársakkal és saját előfizetőivel szemben.
Az America Online, illetve annak anyacége, a Time Warner terveiről még
szeptemberben kerültek napvilágra az első hírek. Ekkor még a Microsoft tűnt befutónak, és többen tudni vélték, hogy a redmondi szoftvercég az AOL megvásárolt részét saját internetes szolgáltatójával, a MSN-nel kötné össze, így a két cég nagyjából egyenlő arányban részesedne a vállalkozásban. Nem sokkal később a Google és a Comcast is
beállt a sorba, miután érdeklődésüket fejezték ki a szolgáltató iránt. A Microsoft és a Yahoo külön megállapodása után a Google mindenképpen lépni szeretett volna, hogy némiképp ellensúlyozza az így kialakuló fölényt. Azzal, hogy ők nyerték a vállalatért folytatott versenyt, ez sikerült is nekik.
A szerződés részleteit várhatóan a következő héten véglegesítik. Valószínű, hogy a Google többek között videós részlegét bővítené ki az új partner révén, míg az AOL a népszerű keresőt használja majd fel. Egyelőre azonban az együttműködés legnagyobb előnye - legalábbis a keresőcég számára -, hogy elejét vette a Microsoft újabb térnyerésének.
Idén az AOL volt a Google legnagyobb vásárlója, mintegy 420 millió dollárral járult hozzá a cég bevételeihez, amely az összes 10 százalékát teszi ki. Ezt főleg hirdetések révén folyt be - a szolgáltatót még 2002-ben sikerült átcsábítani egy, a Yahoo által uralt hálózatról.