2006. január 26. 23:59, Csütörtök
Megörvendeztette befektetőit a Sony: a fogyasztási elektronikai cikkek piacának második legnagyobb szereplője a március 31-én záruló üzleti évére immár nem veszteséget, hanem nyereséget vár.
A korábbi, 10 milliárd jen (86,36 millió dollár) nettó veszteséget prognosztizáló előrejelzéssel szemben a cég 100 milliárd jen üzemi és 70 milliárd jen nettó nyereségre számít, és 7250 milliárd jenről 7500 milliárd jenre emelte árbevétel-prognózisát is. Az optimizmus arról tanúskodik, hogy a Sony hosszú ideje gyengélkedő elektronikai divíziója magára talált. A cég, amely japán sajtóértesülések szerint a dél-koreai Samsunggal együttműködve több mint 2 milliárd dolláros befektetéssel már a második LCD-üzem megépítését tervezi, különösen nagy reményeket fűz az új, Bravia márkanevű LCD-tévékhez.
Az október-decemberi időszakot a Sony az egy évvel korábbit 18 százalékkal meghaladó, 169 milliárd jen nettó nyereséggel zárta, az árbevétel 10 százalékkal, 2368 milliárd jenre nőtt. A cég a március 31-ig tartó üzleti évben összesen 4500 munkahely megszüntetését tervezi és hét üzemét zárja be; az intézkedésektől éves szinten 33 milliárd jenes költségcsökkentést remél. A bejelentésekkel a tőzsde is elégedett volt: a Sony részvényárfolyama 2,6 százalékkal emelkedett.