A vírusirtók piacára tart a Microsoft

A vírusirtók piacára tart a Microsoft

2006. február 8. 13:20, Szerda
A szoftvercég nyilvánosságra hozta a tervezett biztonsági szolgáltatáscsomag előfizetési díját, valamint a csomagban megtalálható funkciókat. Ezzel lépnek be végérvényesen a vírusirtók piacára.

A jelenleg béta változatban elérhető OneCare Live a vállalat közleménye szerint júniustól lesz elérhető, mégpedig csaknem 50 dolláros, azaz mintegy 10 ezer forintos éves előfizetési díjért. Akik viszont áprilisban csatlakoznak a bétatesztelők táborához, kedvezményes 20 dolláros díj ellenében vehetik igénybe a szolgáltatást, és szintén legfeljebb három számítógépen használhatják azt.

A cég még tavaly jelezte, hogy új, előfizetéses csomag bevezetését tervezi, amellyel végérvényesen belépnek a Symantec és egyéb öreg motorosok által uralt biztonsági szoftverpiacra. A béta verzió november óta elérhető, és már akkor megtudhattuk, hogy a hagyományos vírusirtó mellett egyéb funkciókat, úgy mint adatmentés és optimalizálás is igénybe vehetünk. Az egyedüli feltétel az angol nyelvű Windows megléte volt, és az érdeklődés szintjét jelzi, hogy a tervezett 15 ezres létszámot hamar túlhaladták. A főszerepet természetesen a Defender - korábbi nevén Microsoft Antispyware - kapta, igaz, a kémszoftverek és rootkitek elleni védelmet csak a végleges változatban ígérték.

A közlemény szerint a csomag összesen négy szolgáltatást foglal magában. Az első a Protection Plus, amely a vírusok, kémszoftverek és egyéb kártevők elleni védelemért felelős, természetesen az automatikus frissítés lehetőségével. A Performance Plus a teljesítmény és megbízhatóság fenntartását hivatott biztosítani optimalizációs funkcióival, míg a Backup and Restore nevéhez híven az adatmentést- és visszaállítást végzi. A Help and Support révén a támogatói központ segítségét vehetjük igénybe, telefonon, e-mailen vagy chaten keresztül.

Az 50 dolláros árral a vállalat azt reméli, hogy kedvezőbb ajánlatként jelenik meg a konkurens cégek termékeihez képest. Példaként a Norton Antivirus 2006-ot hozhatjuk fel, amely 80 dollárba kerül, igaz, a licenc megújítása csak 30 dollár, míg a OneCare újabb 50 dollárunkra tart igényt. Mivel azonban a Vista Jim Allchin nyilatkozata szerint nem foglal magában saját vírusirtót, így egyértelmű, hogy a szoftvercég az új szolgáltatás használatára szeretné rábírni a felhasználókat.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások