2006. március 8. 23:12, Szerda
Nemrég került sor az Olympus 2006-os modelljeinek hazai sajtóbemutatójára, melynek eseményeit
a PMA némileg elhomályosította.
A cég kitett magáért, hiszen az új gépek és objektívek mindegyike kipróbálható volt. A vetítések után lenge öltözetű lányok mutatták be a gépeket, majd az ebédet követően egy sebtiben felállított műteremben próbálhatta ki a nagyérdemű az új masinákat. Természetesen az egyik előzőleg látott modell hölgy közreműködésével.
A vetítések részint az Olympus piacvezetői pozíciójáról, a különböző szegmensekben elért innovatív fejlesztéseiről és a cég fejlesztési vonaláról szóltak. Megtudhattuk, hogy a kompakt szegmensben jelentős előnyre tett szert a cég vetélytársaival szemben, ami pár éve még nem így volt. Kompakt gépei 2005-ben jelentős pozíciókat birtokoltak a 20 legkelendőbb fényképezőgép tabelláján szám szerint négy termékük volt az első tíz helyek egyikén, és összesen öt fényképezőgépük található a legjobban fogyó húsz termék között.
A fejlesztések iránya a Olympus-nál jelenleg az "egy gomb - egy funkció" elvét követi, már ami a kompakt kamerákat illeti. A most bemutatott FE-130 illetve 140 modellek már ezen az elven működnek. Legtöbb termékükhöz búvártokot is kínál a gyártó, melyek 3 méteres mélységig vízállóak, és természetesen egyéb extrém környezeti hatásoknak illetve ütésnek is ellenállnak.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Bár a cég nagyon büszke különböző búvártokjaira, mégis nagyobb érdeklődést váltott ki belőlem legkülönb kompakt masinájuk. A 7,1 megapixeles felbontású Mju 720-as jószág igen apró, de 1,5 méteres magasságig ütésálló, továbbá 3 m-es mélységig vízálló burkolattal látták el. Akik sokat járnak a tengerhez, de a drága búvártokok elveszik a kedvüket a víz alatti világ megörökítésétől, azoknak ideális gép lehet ez a szerkezet. Sajnos a bemutatón a masina nem volt még kipróbálható.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A kompakt kamerák után egy teljes prezentáció szólt az új DSLR gépről, az
E-330-ról illetve az új objektívekről. Az írott és a webes sajtó pár hete már tele van az új DSLR géppel, így a specifikációk ismertetésétől most eltekintek. A lényeg úgyis az élőkép mutatására képes LCD kijelzőn van, ami kétségkívül impozáns funkció. Végre kézbe is vehettem és kattinthattam párat a masinával.
Az előd E-300 fogásával, kezelőszerveivel és kivitelezésével eddig sem volt semmi bajom, és az E-330 ugyan azt a minőséget és ergonómiát hozza. A Hyper-Crystal kijelző képe kontrasztos és színtelített. Alapjában véve meggyőző az új masina, sikere borítékolható. A cég továbbra is a négyharmad szabványú képarányt favorizálja. Megtudhattuk, hogy ez a képarány kisebb és könnyebb objektívek előállítását teszi lehetővé, miközben maximalizálja a szenzorok és objektívek teljesítményét.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Lehetőség volt a cég új objektívjeinek kipróbálására is. A sarokban egy E-1 váz tekintett kifelé a rácsavart Zuiko Digital 90 - 250 mm -es, fix f2,8 -as fényerejű, cseppet sem szerény méretű objektívjével. Ez az átfogás az Olympus digitális gépeken a kétszeres szorzótényező miatt 180 - 500 mm-es zoom-átfogásra változik, ami a fix f2,8-as fényerővel párosítva több mint kiemelkedő. Látható volt a szintén új Zuiko Digital 35mm-es makro objektív is, ami jelenleg a világ legkönnyebb makro objektívje.
Szintén impozáns termék a Zuiko Digital 7-14mm -es (equiv: 14 - 21mm), f4-es fényerejű, nagylátószögű objektív, illetve a fix 8mm -es (!!!), f3,5 -ös fényerővel bíró halszemobjektív is. A nagy testvér E-1-nek ebben az évben egyelőre nem érkezik utóda, de messze még az év vége.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Ezután érkeztek a lányok, bár erről a bennfenteseken kívül senki sem tudott. A lányok jöttek, mutattak ezt-azt, és mindegyikük kezében ott díszelgett az egyik új Olympus jövevény. Biztos vagyok benne, hogy az egész társaság FIGYELMESEN szemlélte a gépeket és álmából felriasztva is vissza tudná mondani, hogy milyen sorrendben láthattuk őket.
Elvonatkoztatva a férfi szemeknek szánt ínyencségektől, azt hiszem a cég informatív és érdekes eseményt hozott össze. Az újdonságok kipróbálásának lehetősége nem minden tájékoztatón adott, ráadásul aki nem hozott saját fényképezőgépet a prezentációra, az akár az egész bemutatót végigfényképezhette a cég egyik termékével. A divatbemutató képei:
Klikk a képekre a nagyobb változathoz