2006. március 7. 18:04, Kedd
A Cisco egyetlen rendszerben kívánja egyesíteni az IP-alapú telefonálást, a video- és egyéb adatforgalmat, így segítve az alkalmazottai közti kommunikációt. A rendszer Microsoft és Linux alapon is elérhető lesz.
A CUC (Cisco Unifed Communication) architektúra egyik kulcspontja a cég CUPC-ra (Cisco Unified Personal Communicator) keresztelt új eszköze, amely különböző kommunikációs formákat hivatott egyesíteni. A vállalat eddigi hasonló jellegű termékeitől eltérően, a Communicator két változatban lesz elérhető, az egyik Microsoft, míg a másik Linux-alapú lesz. Charles Giancarlo, a Cisco fejlesztésekért felelős vezérigazgatója szerint az új architektúra "az első igazi, második generációs IP-n alapuló kommunikációs rendszer, amely gazdag háttérkörnyezetével, egyetlen közegben egyesíti a hang-, a videó- és az adatkapcsolatot" - olvasható a cég
sajtóközleményében.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A program grafikus felületén megjelenő "dinamikus jelenléti" információk segítik abban a cég munkatársait, hogy a meglévő belső könyvtárakban ráleljenek a keresett személyekre. Az alkalmazottak a videotelefonálás révén szemtől szemben folytathatnak eszmecserét. Az új architektúra lehetőséget adna a hang-, a video- és mobil kommunikációra vagy adatcserére is. "Az IP telefonálás eddig leginkább a költségekről szólt. Most azonban sokkal inkább az egyszerűsítésen és virtualizáción lenne a hangsúly" - nyilatkozta Tim Stone, a Cisco Unifed Communication részlegének Európai marketingigazgatója a
ZDNetnek.
Az új rendszer másik fontos alapköve a CUPS (Cisco Unified Presence Server), amely a felhasználók helyzetéről ad felvilágosítást. Segítségével többek között olyan - a sikeres kommunikáció szempontjából fontos - kérdésekre kaphatunk választ, hogy a célszemély telefont, személyi számítógépet, vagy videoterminált használ-e az adott pillanatban.