Galactic Civilizations II: Dread Lords

Galactic Civilizations II: Dread Lords

2006. március 17. 17:47, Péntek


Kiadó: Stardock
Fejlesztő: Stardock
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,4 GHz, 256 MB RAM, 2 GB szabad hely, 64 MB-os videokártya
Ajánlott: 1,8 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2200+, 512 MB RAM,
Hasonló játékok: Civilization, Alpha Centauri, Imperium Galactica
Kategória: stratégia

Mióta az emberek tudják, hogy a csillagok nem csak azért vannak, mert szépek, hanem mind-mind naprendszerek központjai, azóta ábrándoznak arról, hogy meghódítják azokat. Ilyen az emberi természet, de egyéb humanoidok sem különböznek sokban. A Galactic Civilizations II-ben az emberi időszámítás szerinti XXIII. század népei csapnak össze néhány jó kis galaxisért.

A történet maga nem egyszerű, vagyis mégis. Vegyél egy kis Star Warst, adj hozzá jó sok Stargatet, fűszerezd meg Star Trekkel és az egészhez készíts el egy Sid Meier féle köretet. A Stardock csapatának ez az étek annyira bevált, hogy maguk is tálalták, bár lehet, hogy azért, mert nem volt elég merész pincérlelkű kiadó a színen. A játék a nevében is hordozza a Sid Meier féle stratégiára való hajazást és ez egyértelművé teszi, hogy azzal is kell összehasonlítani, bár érdemes megemlékezni a hazai gyártású Imperium Galacticáról is.

A sztori alapján a galaxis népei sokáig csupán a csillagkapukon keresztül voltak képesek közlekedni a naprendszerek és bolygóik között, de feltalálták a hiperhajtóműveket, amik segítségével hipp-hopp ugrálhattak rendszerek között. Azt pontosan nem értettem, hogy minden nép egyszerre találta volna fel, vagy aki feltalálta, az olyan hülye volt, hogy odaadta mindenkinek, de mindenesetre kb. 8 alapfaj vág neki az űr versenynek.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Mivel itt fajokról beszélünk és nem népekről, mint egy földi stratégiában, ezért illendő lenne, hogy jóval több különbség legyen technológiában és képességekben is köztük. Bár minden játékosnak milliónyi kis attribútuma van, azokat szabadon variálhatjuk, tehát csupán azt választjuk ki az elején, hogy melyik fejet nem szeretnénk nézegetni gyakran a diplomácia során. A faji előnyök tényleg teljesen testreszabhatóak és később is lehet fejleszteni, hangolni azokat, amennyiben már több pont áll rendelkezésünkre ehhez.

Nagyon szimpatikus, hogy akár a dialógusablak színét is beállíthatjuk azon túl, hogy a nemzeti színeket meghatározzuk. Sőt, az interfész is valamennyire állítható - nagyon részletes és jól kidolgozott beállítások állnak rendelkezésre, így kényünk kedvünk szerint formálhatjuk azokat.

A játék fő színtere a világűr nézet, ahol nyomon követhetjük a hajóink mozgását és láthatjuk a csillagokat, bolygókat és a különböző űrállomásokat is. Érdekes módon visszalépés történt a korábbi űrstratégiákhoz képest, hiszen a három dimenziós végtelen helyett egy teljesen sík izometrikus nézetet kapunk, ami sokat csökkent a játék értékén. A világűr nézeten túl a négy legfontosabb a kolónia, a kutatás, a diplomácia és a hajóépítés modulok. Lássuk sorban.

A kolónia nézetben természetesen bolygónkat építhetjük be különböző épületekkel. A felület kis négyszögekre van osztva, amiknek egy része beépíthető, másik része csak valamilyen fejlesztés árán érhető el, illetve vannak olyan területek, amit egyáltalán nem lehet hasznosítani. Új kolónia létesítésekor fontos megnézni, hogy lehetőleg minél magasabb szintű bolygót népesítsünk be, ugyanis ezek jóval jobban és gyorsabban fognak fejlődni. Egy magasabb szintű bolygón több extra adottságú építési terület van, amik minden esetben bónuszt adnak valamelyik erőforrás értékére.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Ilyen értékek a szociális, a termelési, a kutatási, fejlesztési, mezőgazdasági és szórakoztató adatok. Az épületek funkcióik szerint ezekhez adhatnak hozzá, az extra területek pedig százalékosan növelhetik. Ez körülbelül ugyanaz, mint a Civilizationban a kutatás-ipar-mezőgazdaság trió, csak kicsit cifrázva. Nyilván minél magasabb fejlettségi szinten vagyunk, annál több területet vagyunk képesek beépíteni és persze egyre fejlettebb épületeink is vannak. Ebben a játékban a csodák helyett úgynevezett Capital-ok vannak, amikor az adott terület központjai birodalmunkon belül, például egy kereskedelmi központ elhelyezésével az adott bolygón felturbózhatjuk az üzletet. Ezt persze elég sokáig tart megépíteni, vagy éppen drágán vehető meg.

Minden építkezésnél, legyen akár hajó, akár épület, vagy megvárjuk míg a munkásaink megcsinálják ingyen, vagy valamelyik külső cégtől megvesszük az adott terméket. A vétel viccesen van megoldva, hisz nem a megszokott fix ár van csupán megadva, mint a többi játékban, hanem 3 egyéb részletfizetési konstrukció is fel van ajánlva. A harmadik ilyen cég neve Mitrosoft, amit szerintem nem kell magyarázni, a fiúk humoruknál vannak.

Ráadásul az a cég ajánlja a legkiszolgáltatottabb konstrukciót, ugyanis nagyon kevés kezdő befizetéssel és alacsony heti törlesztéssel iszonyat sokáig kell fizetnünk, többszörösét lepengetve az eredeti árnak. Amíg bőven el vagyunk eresztve lóvéval, addig nem éri meg a részletet választani, hanem inkább nagyobbakat ugrálni pénzügyileg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások