2006. május 10. 09:34, Szerda
John Thompson, a Symantec vezérigazgatója közölte, hogy többet kívánnak fordítani a marketingre és hogy a Microsoft győzelme a biztonsági piacon egyáltalán "nem lefutott ügy".
"Célunk, hogy az innováció terén körözzük le a Microsoftot. Többet tudunk a biztonságról, mint amennyit ők valaha is fognak" - fogalmazott kissé fellengzősen Thompson a biztonsági cég éves nagygyűlésén. "Elkerülhetetlen a harc a Microsofttal, már szólnak a harci dobok" - tette hozzá ünnepélyesen.
Mint arról már korábban
beszámoltunk, a redmondi szoftveróriás saját, Windows Live OneCare nevű biztonsági szolgáltatásán dolgozik. A hírek szerint a magánfelhasználóknak szánt csomagban a vírusirtó, az kémszoftver ellenes alkalmazás és a tűzfal mellett windowsos finomhangoló, illetve biztonsági másolószoftver is szerepelne. A vállalati szférát megcélzó hasonló Client Protection megjelenéséről még nem érkezett pontos dátum.
Nem ez az első eset, hogy a Symantec élesen bírálja a Microsoftot. A múlt hónapban Thompson "későn jött gyerekként" aposztrofálta a Microsoft biztonságtechnikai törekvéseit - idézi fel az esetet a
ZDNet. Ugyanakkor a biztonsági cég vezetője kitért a Microsoft nem túl rózsás szakmai előéletére is. "A Symantec neve egyenlőt jelent a biztonsággal, a Microsoft nevével kapcsolatban sok minden felmerül, csak a biztonság nem" - élcelődött Thompson a
TheStreet oldalán.
A cégvezető úgy tűnik nincs egyedül véleményével: a múlt héten megrendezett Infosec Europe biztonsági konferencián a vírusirtó cégek képviselőinek jó része is
kritizálta a Microsoft Vistáját. A Symantec vezér kiemelte, hogy cége a jövőben is koncentrálni kíván a Microsoft rendszereket használók védelmére. "Hisszük, hogy a Windows környezet is megérdemli azt a védettséget, amit a többi platform."
Andy Buss, a Canalys brit IT-s tanácsadó cég elemzője szerint a Microsoft tervei kedvező fogadtatásra találhatnak a magánfelhasználók körében, ám az kétséges, hogy a vállalatok milyen gyorsan teszik majd magukévá az új szolgáltatást. "A vállalkozások a már bevált technológiákat választják, sokkal konzervatívabbak és nem félnek a pénztárcájukba nyúlni sem" - összegezte Buss.