Paradise

Paradise

2006. május 12. 11:35, Péntek


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: White Bird Production
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2000+, 512 MB RAM, 2,5 Gbyte szabad hely, 64 Mbyteos DX 9.0c kompatibilis videokártya
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 768 MB RAM, Nvidia 6600+
Hasonló játékok: Syberia, Still Life
Kategória: kalandjáték

Szökés a szerájból, Anna és a csajok, a herceg lázban ég, afrikai anatómia lecke. Ezek akár egy másik műfajt is eszünkbe juttathatnának, ám ezek a legújabb és legígéretesebb kalandjáték történetére való utalások. Csillogó dizájn, eszméletlen mennyiségű szöveg, lehetőség, kérdés és válasz - emellett a kicsit béna interfész akár felejthető is marad.

Kezembe véve az anyagot, őszintén szólva azt sem tudtam, hogy pontosan milyen műfajú játékról van szó. Lehet, hogy én néztem félre, de úgy tűnik, az Ubisoft kommunikációjában a Heroes 5 nagyobb hangsúlyt kapott, ennek ellenére szerkesztőségünk figyelmét nem kerülhette el egy igazi és igazán vérbeli kalandjáték megjelenése. Telepítéskor békésen nyugtáztam, hogy a gépem nemcsak a minimum, de az ajánlott követelményeknek is megfelel, bár később kicsit szomorúbban láttam, hogy a program semmit nem bíz a véletlenre és az árnyékokat, az élsimítást leszámítva semmit nem lehet a játékban a grafikán állítani.

Előfordulhat, hogy telepítéskor lett volna rá sansz, de még ha így van, akkor sem elfogadható állapot ez a mai időkben. Ezen a kis sérelmen hamar túltettem magam, főleg mikor megpillantottam a kedvesen sejtelmes, retro hatású menüt és meghallottam a kellemes muzsikákat és hangeffekteket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Itt már sejtettem, hogy mégsem lesz olyan nagy gond, a játék elindítása pedig egyszerűen lenyűgözött. Láttam már szebben renderelt videót, mondjuk a Blizzardtól, láttam már ezerszer jobb akciót és egyebet, ami viszont itt egyedi volt, az a hangulat varázslata. Egy szempillantás alatt éreztem, hogy elrepülök kis európai otthonomból és azon nyomban a fekete kontinensen kóválygok valamerre és elsőre érthetetlen szituációk sorozataként indul be az adrenalin termelő és agytekervényeket formába hozó kaland.

A játék grafikája érdekes megoldásokkal operál. Félig 3D állóképek mozgó effekteket kapva alkotják a díszletet, amiben karakterünk kicsit esetlenül, kicsit korlátozottan, de folyamatosan mozoghat. Aki mai gyerek, az lehet nem is emlékszik már azokra az időkre, amikor a kalandjáték állóképek sorozatát jelentette, vagy pusztán szöveget. Manapság persze mindenki elvárná, hogy ennek a játéknak fizikája is legyen, hogy legyen 3D, legyen kifinomult - nem az. Egyszerűen egy gyönyörű díszlettel ellátott, régi vonalas klasszikus kaland. Nem Tomb Raider, nem Quake, nem Sims.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Aki emlékszik a pár hónappal korábban megjelent Still Life nevű csodára, amit ha jól emlékszem szintén istenítettem, az tudja miről beszélek. Megpróbálom elsőként a kettőt összevetni. Először is itt a főszereplő mindvégig ugyanaz, Kovács Anna, azaz Ann Smith. Ő egy biológus, aki valószínűleg kutatni indult a fekete kontinensre, ahol lezuhant a repülője, biztosan csak ő élte túl. A jóságos arab herceg, aki egyébként egy fura Pillangó láz nevű betegségben szenved, felgyógyítatta és besorozta a háremébe. Ez Anna számára viszonylag rossz hír, mert a herceg betegségére hivatkozva csak a kedvenceket akarja látni, elengedni meg nem akarja a szemrevaló lánykát.

A történet innen kezd gabalyodni, és biztosíthatok mindenkit, hogy igencsak cifra lesz. Ugyan nem minden nap nyűvök kalandjátékokat, de életem során néhány landolt már az ölemben. Itt, szintén összevetve a Still Life-fal, sokkal nehezebb feladványok, sokkal durvább fordulatok és sokkal komolyabb beszélgetések jellemzőek. Igazán nem szeretnék semmilyen spoilerszerű dolgot mondani, ezért a játék első jeleneteiből csemegézek, de a herceg kedvenc feleségéből úgy tudunk már az elején kiszedni információkat, ha dicsérjük, méltatjuk, szépnek tituláljuk.

Ugyanakkor ha sokat kérdezősködünk, akkor elege lesz és elzavar minket. Játszani kell a szereplőkkel, nincsenek előre lezsírozva a beszélgetések. Egy snassz kis hellóból fontos dolgok is alakulhatnak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások