Erősítene a Sport Klub a foci-vb alatt

Erősítene a Sport Klub a foci-vb alatt

2006. június 14. 21:52, Szerda
A szurkolók mellett a szponzorok, a reklámozó cégek is készültek a labdarúgó-világbajnokságra, a hirdetők érdeklődése meghaladta az RTL Klub várakozásait. A Sport Klub is a lehető legtöbbet akarja kihozni a mérkőzések közvetítéséből.

Minden sportcsatornát le szeretne győzni a nézettségben a labdarúgó-világbajnokság ideje alatt a Sport Klub - nyilatkozta a televíziót üzemeltető IKO Kábeltévé Kft. ügyvezetője, Kökény Tamás. A szakember úgy véli, ha ebben az időszakban 2-3 százalékra sikerülne növelni nézettségüket, az már szép eredmény lenne, hiszen esetükben egy mindössze féléves múltra visszatekintő csatornáról van szó.

A televízió jelenleg több mint egymillió háztartásban érhető el, miután a cégnek a közelmúltban - a T-Kábel, a Fibernet, az Antenna Hungária és több kisebb kábelszolgáltató után - sikerült megállapodnia az UPC-vel is, amely június 1-jől felvette programkínálatába a Sport Klubot. Ennek köszönhetően 400 ezer új kábeles nézőt szereztek, amit további 178 ezer UPC Direkt-előfizető egészít ki. A Sport Klub a vb mind a 64 mérkőzését közvetíti, míg az RTL-en várhatóan legalább 54 meccs lesz látható.

Az utóbbi csatorna minden játéknapon este 11 órakor - az utolsó meccset követően - 20-30 perces összefoglalót ad a legérdekesebb eseményekről, valamint a Barátok közt előtt néhány percben összefoglalja az vb aznapi eseményeit. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint már az első két hét mérkőzései is igen magas nézettséget érhetnek el, a vb második fele pedig már nemcsak a rajongók, hanem a teljes 18-49 éves korosztály körében is nagyon jó eredményeket hozhat. A németországi világbajnokság döntőjét várhatóan legalább 3 millió néző fogja figyelemmel kísérni Magyarországon.

Nemcsak otthon, de utcákon, tereken, szórakozóhelyeken is nyomon követhetik az egyes mérkőzéseket az érdeklődők. Budapesten egy-két szórakozóhely arra is lehetőséget ad, hogy a focirajongók akár egész napjukat a vb-nek szenteljék némi enni-innivaló és a televízió társaságában. A Sport Klub ugyanis néhány vendéglátóhellyel úgynevezett eseti jogosítási nyilatkozatot írt alá, amelynek keretében egyedi árért egy hónapra e szórakozóhelyeknek átadja a műsorát. Így aztán az e helyeken időző vendég semmiről sem marad le: láthatja a mérkőzéseket, az összefoglalókat, az összecsapásokhoz kapcsolódó riportokat, illetve a csatorna más műsorait is.

Arra is lehetőség van, hogy a vendéglátóhelyek külön programot szervezzenek egy-egy vb-mérkőzés kapcsán, amire belépővel lehet bejutni. Ehhez meg kell szerezniük az RTL Klub engedélyét, amiért a televíziónak megfelelő ellentételezés jár. Ilyen kérelemmel azonban eddig nem fordultak a televízióhoz, mondta Kolosi. Ha egy vendéglátóhely nem szed belépődíjat, akkor "jogdíjat" sem kell fizetnie a televíziónak, igaz, az ilyen a helyeken nem is szerezhetnek olyan teljes élményt a szurkolók, mint a különleges kedvezményeket élvező "Sport Klub-helyszínek" látogatói, véli Kökény Tamás. Az utolsó pillanatig folytatják a reklámidő értékesítését, szeretnék ugyanis maximálisan kihasználni a vb-közvetítésekben rejlő lehetőségeket.

A vártnál nagyobb az érdeklődés a futball-világbajnokság közvetítéseihez kapcsolódó reklámidők iránt, mondta lapunknak Vidus Gabriella, az RTL Klub reklámidejét is értékesítő R-Time Sales & Marketing ügyve­zetőigazgató-helyettese. A spo­tokat fix áron értékesítik, de sok szponzorációs szerződést is kötöttek. Az RTL Klub közvetítéseinek fő támogatója a T-Csoport, komoly szerepet vállalt a Szerencsejáték Zrt., a Coca-Cola, de a televízió partnere - például a világbajnoksághoz kapcsolódó televíziós játékok lebonyolításában - az LG is. Vidus nem árulta el, hogy mekkora összeg folyt be a vb-hez kapcsolódó reklámidők értékesítéséből.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások