2006. június 28. 12:33, Szerda
A televíziós társaság nemrég még védett tartalmainak eltávolítását követelte az oldalról, most azonban szövetségre lépett vele, hogy ily módon is népszerűsítse saját műsorait.
A stratégiai együttműködést bejelentő
közlemény szerint meglepő véget ért az NBC és a YouTube.com vitája, amely a szerzői joggal védett tartalmak közzététele miatt indult. A társaság egy hónappal ezelőtt még ezen videók eltávolítását követelte, időközben azonban meglátta a lehetőséget az oldalban, és ő maga bocsájtja rendelkezésre a kívánt anyagokat, hogy ily módon népszerűsítse saját műsorait.
"A partneri kapcsolat méltóképp szimbolizálja, mi történik, ha a média hagyományos és új szereplői megtalálják a közös hangot" - értékelte a bejelentést John Miller, az NBC marketingfőnöke. Az NBC Universal, amely a General Electric részeként végzi tevékenységét, a lépéssel külön csatorna létrehozását teszi lehetővé a közösségi oldalon, amelyen keresztül bemutatják az újonnan érkező sorozatokat, tévéfilmeket, illetve az olyan veterán műsorokat, mint a Jay Leno Show. A YouTube emellett vállalja az NBC kínálatának promócióját, amelynek szintén külön helyet szentelnek az oldalon.
A pénzügyi részleteket ezúttal sem hozták nyilvánosságra, ám a szakértők ennél jóval fontosabbnak értékelik, hogy ismét egy nagy és hosszú múltra visszatekintő társaság látta meg a lehetőséget az internetes oldalakban. A jelek szerint végre valóban elérkezett a hagyományos és új lehetőségek, formák és megoldások egybeolvadásának ideje, és ez ellen az olyan médiaóriások sem tiltakoznak, mint az NBC. Példaként említhetők a Viacom és a News Corp.
felvásárlásai, amelyek során hasonló oldalakra (iFilm, MySpace.com) tették rá a kezüket.
A YouTube eddigi koncepciójához híven sajátos
versenyt hirdetnek meg a felhasználók között: a televízióban is népszerűsítendő kampányban elkészíthetjük a
The Office 20 másodperces promóciós anyagát, és a nyertes alkotás a televíziós csatornán csigázhatja majd fel a nézők érdeklődését.