2006. július 26. 09:08, Szerda
Az amerikai közösségi oldalak jelentőségét jól mutatja, hogy már az amerikai tengerészgyalogság is felfedezte magának ezeket. A MySpace.com-on az United States Marine Corps (USMC) eddig már 12 000 "rajongót" szerzett.
Képek, sör és bikiniben pózoló lányok - összesen ennyi a közös az Atlantic City-ben található
Tun Tavern bár és a
MySpace.com között. Ja és talán még annyi, hogy mindkét hely lassan már hivatalosan is az
Egyesült Államok Tengerészgyalogsága toborzóhelyének számít.
Túlzás nélkül állítható, hogy a Tun Tavern az amerikai tengerészgyalogság szülőhelye. Az első tengerészgyalogosok 1775-ben vonultak be - azóta is megünneplik minden év november 10-én az első sorozás évfordulóját. Akkoriban a toborzáshoz elég volt néhány üveg hideg sört kiosztani. Napjainkban azonban az amerikai tengerészgyalogság is minden lehetséges módszert bevet, hogy újoncokat szerezzen. Idén február óta az US Marines
saját profilt üzemeltet a MySpace.com-on. A cél a 17 és a 24 év közötti fiatalemberek megszólítása - az akció sikerét bizonyítja, hogy az amerikai tengerészgyalogság máris 12 000 rajongóra tett szert. A Contact a Recruiter menüpont segítségével eddig az elmúlt öt hónapban 430 érdeklődő jelentkezett, közülük az előzetes teszteken 170-en feleltek meg. Ez a szám kevés, azonban még így is sikernek számít.
Szakértők szerint azonban a cél nem is maga a toborzás, hanem egy jó imázs felépítése az állampolgárok felé. Van itt minden, egyenruhás férfiakat és nőket mutató videók, sajtóanyagok, szinte minden részletre kiterjedő technikai információk. "A fiatalok szeretnek mindent a technika szemszögéből nézni és ez most egy jó alkalom arra, hogy megmutassuk nekik, hogyan is működik az amerikai tengerészgyalogság" -
mondta a toborzásban résztvevő egyik tengerészgyalogos, Brian Lancioni.
Ahogy a mondás is tartja: a cél szentesíti az eszközt - kiváncsian várjuk, hogyan alakul az internetes toborzás ügye.