2006. szeptember 15. 11:08, Péntek
Míg az iTunes
filmletöltésekkel erősít, a Microsoft a zenecserélgetésre helyezi a hangsúlyt. Pontos megjelenési dátum és ár még mindig nincs, Európában azonban csak jövőre várható a lejátszó.
A szoftvercég
közleményben lebbentette fel a fátylat a lejátszó újabb részleteiről és ezúttal a képanyaggal sem fukarkodtak. Megtudhattuk, hogy a Zune a Toshiba Gigabeat nevű hordozható zenelejátszóján alapul és hogy a cég - legalábbis kezdetben - a zenei tartalmakra helyezi a hangsúlyt. Nem kell lemondanunk azonban az iTunes révén elérhetővé váló filmekről sem, a Zune állítólag kezelni fogja a letöltéseket.
A közleményből kiderül, hogy az Egyesült Államokra koncentrálnak, már ami a megjelenést illeti. A lejátszó és az ahhoz kapcsolódó Zune Marketplace nevű szolgáltatás ugyanis idén kizárólag az észak-amerikai kontinensen lesz elérhető, J. Allard, a cég fejlesztésért felelős alelnöke szerint Európában és Ázsiában kizárhatjuk az idei megjelenést. Az alelnök ugyanakkor elismerően nyilatkozott az iPodról, amely szerinte a zenelejátszók Ford T Modellje, hozzátette viszont, hogy a vásárlók nagyobb szabadságot akarnak az eszközök terén, cége pedig ezt igyekszik kihasználni. Részleteket nem árult el, azt viszont igyekezett leszögezni, hogy az új iTunes Store-ból letöltött filmeket a Zune is kezelni fogja.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Zune a boltokban mintegy 25 zeneszámmal, illetve egyéb tartalommal feltöltve lesz kapható, a korábban beígért 30 GB-os memóriával. A lejátszót vezetéknélküli kapcsolat révén csatlakoztathatjuk személyi számítógépünkhöz, ami azért különösen fontos, mert eleinte közvetlenül nem tudunk majd hozzáférni az online zenebolt kínálatához, ezt csak PC-n keresztül érhetjük el. A beépített FM rádió a kínálatot hivatott kiegészíteni, a letöltött zeneszámokat pedig megoszthatjuk a közelben tartózkodó Zune-tulajdonosokkal, akik három nap alatt három alkalommal hallgathatják meg azokat.
A vélemények jelenleg megoszlanak a Microsoft fejlesztéséről. A legtöbb elemző, szakértő elismeri, hogy a szoftvercég alapos munkát végzett és jó eséllyel meghódíthatja a piac egy jelentős részét, abban azonban már korántsem ilyen biztosak, hogy a vásárlók többsége váltani fog az iPodból hiányzó vezetéknélküli elérés és FM rádió miatt.