2006. szeptember 17. 19:41, Vasárnap
Az Universal Music vezérigazgatója felemelte szavát, amiért - állítása szerint - a népszerű YouTube és MySpace oldalak megsértik a szerzői jogi törvényt azzal, hogy közzéteszik a kiadó művészeinek videoklipjeit.
"Úgy véljük, hogy ezek az új vállalkozások megsértik a szerzői jogokat és dollárok tízmilliótól fosztanak meg minket" - fejtette ki álláspontját Doug Morris Universal-vezérigazgató befektetőinek egy Pasadenában tartott értekezleten. "Az, hogy miként járunk el e vállalatokkal kapcsolatban, nemsokára kiderül" - tette hozzá Morris.
Egy magát megnevezni nem kívánó, állítólagos közeli forrás szerint az Universal és a YouTube közötti egyeztetések kudarcba fulladtak, és a lemezóriás egy kereset benyújtását helyezte kilátásba az amatőr videós oldal ellen, amennyiben nem tudnak egyezségre jutni még a hónap vége előtt - értesült a
The Mercury News. A MySpace az elmúlt három évben a fiatal zenészek és bandák valódi promóciós eszközévé nőtte ki magát. A kis és nagy lemezkiadók közül sokan külön MySpace-es weblapokat hoztak létre zenekaraik számára, melyeken az érdeklődők ingyen belehallgatnak a művészek dalaiba.
Tavalyi elindulása óta a YouTube hihetetlen népszerűségre tett szert. A kereskedelmi forgalomba került klipek - némely kiadói engedéllyel - szintén megtalálható az oldalon. A videós cég nemrég külön márkajelzett csatornákat és videókat hozott létre, melyeken keresztül a hirdetni vágyók elhelyezhetik reklámjaikat az oldalon. A Warner Bros. Records e szolgáltatáson keresztül promotálta Paris Hilton debütáló lemezét is. A Capitol Records eközben megjelentette a The Vines, a Cherish, valamint az
OK Go klipjeit a YouTube-on.
A zeneipar szereplői közül tehát többen is inkább a lehetőséget, mint a veszélyt látják ezekben az oldalban.