Első képek a GeForce 8800-ról

Első képek a GeForce 8800-ról

2006. szeptember 30. 16:04, Szombat
Felbukkantak az első képek az Nvidia következő nagy durranásáról, amelynek néhány prototípusa állítólag több kínai gyártónál is megfordult az utóbbi napokban. Extra méretek, vízhűtés - igazi monstrum készülőben.

A gyártó G80 kódjelű grafikus chipje méretes kártyán kap majd helyet, legalábbis az interneten közzétett első képek tanúsága szerint. Az X-bit labs a kínai PCOnline magazinra hivatkozva rántotta le a leplet a következő generáció első képviselőjéről, és a képekről máris több következtetést lehet levonni. A technikai részletek továbbra sem világosak, de többen novemberi megjelenésről és három különböző változatról tesznek említést, 450-650 dollár közötti árakon.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A képeken egy igazi monstrum tárul elénk, amely méretében nagyjából megegyezik a GeForce 7950 GX2-vel, vagyis mindenképpen nagyobb 7900 GTX-nél. Ez, valamint a vízhűtés lehetősége azt jelzi, hogy az Nvidia ezúttal mindent beleadott és mindenáron a teljesítmény növelését szeretné elérni. A jelentés szerint a kártya 1 GB GDDR4 memóriával érkezik, arról azonban már megoszlanak a vélemények, hogy a G80 pontosan hány shader egységgel és milyen felosztásban kapaszkodik fel az első helyre.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A hónap közepén ugyan már kiszivárogtak bizonyos információk, ezeket azonban azóta sem sikerült kellőképpen alátámasztani. Ebben egyesített shader felépítésről, 700 millió tranzisztorról, maximum 1,5 GHz-es órajelről, 768 MB GDDR4 memóriáról, illetve 384 bites memóriabuszról esik szó, valamint arról, hogy legalább két különböző változatra számíthatunk, rögtön a rajtnál. Eszerint a GeForce 8800 GTX az előbb említett részletekre támaszkodik, hibrid víz-, illetve léghűtésével 650 dollárt (140 ezer forintot) kóstál majd, míg a 8800 GT 320 bites memóriabuszt, illetve hagyományos hűtést kínál majd, 450 dollárért (100 ezer forintért). Egyesek szerint ugyanakkor nem igaz az egyesített shader architektúráról szóló hír, és ehelyett 32 pixel és 16 vertex shaderre számíthatunk.

Az Nvidia nem kommentálta a hírt, továbbra is hallgatnak a fejlesztésről. Többek szerint a prototípusok elérhetősége a gyártás közeli beindítását jelenti, bár november túlságosan is közel van.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások