2006. október 10. 01:03, Kedd
Meglehetősen népszerűek a videókereső és -megosztó oldalak, illetve technológiák a nagyvállalatok körében. A Microsoft házon kívüli megoldással szeretne erősíteni, hogy megkönnyítse a kereséseket.
A szoftvercég a mások által is felhasznált
Blinkx technológia licencelése mellett döntött, legalábbis erről beszélt Suranga Chandratillake, a cég társalapítója a Reutersnek adott
interjújában. A várakozások szerint ma jelentik be a megállapodás megkötését, amelynek köszönhetően Chandratillake elmondása szerint az internet első számú videókeresőjévé lépnek elő.
A feltételek némileg eltérnek a szokásostól: a Blinkx nem a reklámbevételekből részesül, hanem az alapján származik bevétele, hogy a Microsoft oldalainak látogatói milyen rendszeresen és hatékonysággal veszik igénybe a funkciót. A cég saját becslései szerint eddig mintegy 6 millió órányi hanganyagot, videót és televíziós műsort indexelt keresőjének rendszerével, és számos nagyobb társasággal, céggel kötött már megállapodást. Köztük van a AOL, a Lycos, a Times Online, de egyéb szolgáltatók tartalmait is megtalálja, mint a Fox, az MTV, a Sky News, a Reuters, vagy a YouTube.
A cég a keresések továbbfejlesztését tűzte ki célul, mégpedig olyan funkciókkal, mint beszédfelismerés, kép- és szöveganalizálás, hogy a számítógép megkülönböztesse egymástól a különböző témájú felvételeket. A betáplált adatokat nemcsak a keresett videó címével, a mellékelt leírással, hanem a hanganyaggal is összevetik, ennyiben tehát jobbnak minősülhet a szolgáltatás, igaz, itt kizárólag az egyéb oldalak által kínálat tartalmak között kutathatunk, megosztásra nincs lehetőség.
A Microsoft az MSN és Live oldalak részeként alkalmazná a technológiát, hogy videókeresésekkel egészüljenek ki jelenlegi szolgáltatásai.