MySpace: big in Japan?

MySpace: big in Japan?

2006. november 8. 13:01, Szerda
A közösségi oldal a Softbank japán internetes és telekommunikációs óriáscéggel közösen elindította a MySpace Japan béta verzióját. A szolgáltatás várhatóan néhány hónapon belül indul el teljes fényében.

A most nyilvánosságra hozott társulás az első ilyen jellegű szövetség a MySpace történetében. Habár a japán kiadás egyelőre csak tesztverzióban létezik, máris jó alapjául szolgálhat a különböző promóciós kezdeményezéseknek, melyek már bizonyítottak a rendszer ausztrál, illetve brit verzióinál. Az egyik ilyen esemény a Secret Shows néven futó megakoncert-sorozat, amely - neves előadók részvételével - végigdübörgött már Las Vegason, Melbourne-ön és Londonon is.

A MySpace Japan első "titkos showját" november 15-re tervezik, amely igazi honlapavató ünnepségnek ígérkezik, és ahol a hírek szerint több Oasis-tag is feltűnik majd a színen. Azt még nem lehet tudni, hogy a - többek között a Borat című film szeptemberi bemutatóját is felölelő - hasonló jellegű Black Carpet filmes promóciós kampányt a MySpace Japanra is kiterjesztik-e majd a közeljövőben - írja a ZDNet.

Ám a MySpace ázsiai diadalmenete lehet, hogy mégsem lesz olyan fényes, mint amilyennek azt a News Corp. anyavállalat hiszi, ugyanis könnyen előfordulhat, hogy a végén majd ádáz küzdelemben találja magát a dél-koreai Cyworld közösségi oldallal, amely hatókörét immár Japánra, Kínára és Tajvanra is kiterjesztette. Ráadásul hazai vetélytársak is akadnak szép számmal, elég csak a Mixire, a szigetország legnagyobb ilyen témájú hálózatára gondolni, amely 2004-es indulása óta több mint 5 millió tagot szerzett magának. A közösségi oldal havi látogatottsági mutatója júniusban már 6 milliárd oldalletöltésre rúgott, és így az előkelő második helyet szerezte meg a japán piacon a Yahoo Japan mögött.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások