2006. november 29. 08:43, Szerda
Az online video elterjedése már a tévénézésből rabolja el a felhasználók idejét. Egy BBC megbízásából készült
ICM-felmérés legalábbis ezt a feltevést igyekszik alátámasztani.
Az interneten vagy mobileszközökön videózó britek mintegy 43%-a nyilatkozott úgy, hogy a webes videok miatt néz kevesebb hagyományos tévéadást - írja a
BBC News. Az online és mobilos szórakozási forma pedig manapság igazán felszálló ágban van, a felhasználók háromnegyede állította, hogy többet néz ezen a csatornán keresztül videotartalmat, mint egy éve. Ám a felmérés tanúsága szerint a lakosságnak csupán a 9%-a videózik rendszeresen és csak 13%-a esetenként online úton. További 10%-a pedig várhatóan a közeljövőben próbálja ki először.
Az Ofcom médiaelemző cég korábbi felméréséből kiderült, hogy 16-24 év közötti korosztály közül átlagos napi "tévéműsor-fogyasztása" 2,9%-kal csökkent 2003 és 2005 között. Azonban az ICM adatai szerint még így is kétharmaduk mondja azt, hogy nem nézett a neten videót, és nem is tervezi azt a következő egy évben.
Ugyan webvide tekintetében az Egyesült Királyság még le van maradva a tengerentúlhoz képest, ahol a sikersorozatok már-már hagyományszerűen kerülnek fel a tévétársaságok oldalaira és az iTuneshoz hasonló szolgáltatások kínálatába. Bár ugyanakkor az is igaz, hogy a szigetország már megkezdte a felzárkózást, hiszen a
BBC, az ITV és a Channel 4 is tervezi, hogy az év végétől, vagy 2007 elejétől kezdve a világhálón is elérhetővé teszi sorozatait.
Az ICM felmérésében 1008 18 év feletti személyt a világhálón, valamint 1062 16 évnél idősebb résztvevőt telefonon interjúvoltak meg. Mivel a megkérdezettek majd fele online közvéleménykutatásban vett részt, ezért vélhetően nagyrészt olyanok adtak válaszokat, akik többé-kevésbé aktív online életet élnek, tehát valószínűsíthetően a nemzeti összarány még kedvezőbb képet mutat a hagyományos tévézés javára.