2006. december 20. 20:22, Szerda
A világháló nonstop működése különösen az ünnepek alatt válik fontossá sok felhasználó számára, akik az utolsó pillanatokra hagyják az ajándékok beszerzését és ezt gyakran a webáruházakban teszik meg.
Németországban ugyan meghosszabbították a hagyományos boltok nyitvatartási idejét, ám a szakemberek szerint ez sem gátolhatja majd meg, hogy több milliárd eurós forgalmat könyvelhessenek el az online boltok. "A meghosszabbított nyitva tartás sem árthat az internetes áruházaknak. A legfontosabb szempont ugyanis továbbra is az marad, hogy online gyakran még mindig olcsóbb és kényelmesebb a különböző árucikkek beszerzése" -
jelentette ki Florian Koch, a BITKOM német szakmai szervezet elektronikus kereskedelmi szakértője.
"Számításaink szerint az idei karácsony alatt az online áruházak 8 milliárd eurós forgalmat tudnak majd elkönyvelni. Az internetes boltok a forgalmuk 20 százalékát mindig novemberben és decemberben bonyolítják és ez alól az idei év sem lesz kivétel. A változás csupán annyi, hogy egyre többen gondolják azt, különösen az ünnepek előtt és alatt, hogy jobb, kényelmesebb és olcsóbb a számukra megtetsző termékeket online megrendelni" - tette hozzá Florian Koch.
A karácsonyi forgalomból gyakorlatilag az összes jelenlegi német online bolt részesedik. Jelenleg 50 000 német internetes áruházat tartanak nyilván, amelyek kínálata óriási, a legegyszerűbb termékektől kezdve a komplett számítógépekig bármit meg lehet vásárolni. A virtuális vásárlásra a 30 és 40 év közötti korosztály tagjai a legfogékonyabbak, ők költik el a legtöbb pénzt a világhálón. A legkeresettebb árucikkekneka cipők, a ruhák, a könyvek, a CD- és DVD-lemezek, valamint a szórakoztatóelektronikai termékek számítanak.
Persze nem kell félteni a cégeket sem. "Mindent karácsonyra!" mottóval
hirdet például az Amazon, ahol számos prominens személyt is felkértek. Hasonló megoldáshoz folyamodott az Otto kereskedőház, de az eBayt és a Tchibót sem kell félteni. Az online boltok tapasztalati szerint a legkeresettebb árucikkek a síkképernyős televíziók, a digitális fényképezőgépek, a navigációs rendszerek, a játékkonzolok, valamint a kávéfőzők, az MP3-lejátszók és egyre többen ajándékoznak a szeretteiknek, ismerőseiknek koncertjegyeket is.
Németországban az állampolgárok harmada, egyes források szerint 27, mások szerint 31 millió ember vásárol rendszeresen az interneten. A vásárlók száma azonban a karácsonyi ünnepek előtt és alatt jelentősen megnő. A Silicon
tudósítása szerint természetesen a karácsony miatt megnövekvő forgalom gyakorlatilag az egész világon jól megfigyelhető. Az interneten vásárlók száma az első advent előtti héten 72 százalékkal emelkedett Németországban, Nagy-Britanniában pedig 69 százalékkal növekedett. Ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy az internetes áruházakban gyakran olcsóbban lehet vásárolni, a másik jelentős ok pedig az, hogy az online boltokban nagyobb kínálat és az embereknek kevésbé kell tartaniuk attól, hogy elfogy az általuk kinézett termék.