2007. január 13. 09:47, Szombat
Az Epson vezetői harcot hirdettek az utángyártott és az olcsó tintapatronokat kínáló cégek és termékeik ellen.
A vállalat új regionális stratégiája szerint Kínában azonnali hatállyal 70 százalékkal csökkentette a tintapatronjai árát.
Az olcsó tintapatronokat kínáló cégek évek óta komoly problémát jelentenek a nyomtatógyártók számára, akik nem igen tudnak hatékonyan fellépni a konkurencia ellen.
A nyomtatógyártó társaságok megpróbálnak jogi úton elégtételt venni, ezenkívül - általában mérsékelt sikerrel - marketingkampányokat folytatnak a vásárlók meggyőzésére, hogy rábírják őket, válasszák az eredeti termékeket. Az
Epson módszere azonban különbözik az eddigi stratégiáktól.
Az egyelőre nem derült ki, hogy az árcsökkentést csak Kínában alkalmazzák-e vagy később kiterjesztik-e más, például európai országokra is.
Az Epson Németország szóvivője mindenesetre meglepődött az új stratégián. "Tudjuk, hogy vannak olcsó tintapatron-gyártók, ugyanakkor a Németország, Ausztria, Svájc (DACH) régióban semmi szükség nincs ilyen mértékű árcsökkentésre, mivel így is versenyképesek vagyunk" -
mondta Andrea Koepfer szóvivő.