2007. február 5. 21:05, Hétfő
A vezető hollywoodi filmstúdiók egy új formátumot, illetve egy hozzá kapcsolódó szolgáltatást hagytak jóvá, amelyektől azt remélik, hogy így a hagyományos boltok az online áruházak és letöltőhelyek konkurenseivé válhatnak.
Az új formátum nem más, mint egy üres írható DVD-R lemez és a Content Scramble System (CSS) nevű digitális másolásvédelem kombinációja. A korongokat a
Qflix hálózat keretében kínálják majd eladásra és a segítségükkel az emberek bármilyen kiválasztott és megvásárolt filmet kiírhatnak majd maguknak. A filmekhez ráadásul tetszőleges borítót is lehet majd készíteni. A
DVD Forum nevű, mintegy 200 hardver-, szoftver és szórakoztatóipari céget és filmstúdiót (Universal Pictures, Walt Disney stb.) tömörítő szervezet ettől a lépéstől azt reméli, hogy így a hagyományos áruházak versenyképesek lehetnek az online filmletöltő portálokkal.
"Jelenleg 65 000 film érhető el DVD-n, azonban egy szupermarketben jelenleg csak ezer körüli alkotást találnak az emberek a polcokon. Mi egy olyan platformot kínálunk, amelynek a segítségével a kereskedők eredményesen versenyezhetnek a virtuális áruházakkal és még további polcokat sem kell elhelyezniük" - nyilatkozta Anthony Bay, a rendszert kínáló MOD Systems vezetője. A Qflixet a Sonic Solutions nevű szoftverfejlesztő cég több vállalattal (MOD Systems, Lucidiom, Polar Frog Digital) közösen készítette el. A Sonic Solutions digitális másolásvédelmét a filmipar által piacra dobott DVD-n megjelenő művek 80 százalékánál használják.
A hollywoodi filmstúdiók egyébként eddig attól tartottak, hogy az így megvásárolható filmeket bárki illegálisan másolhatja majd. A cégek csak akkor nyugodtak meg, amikor kiderült, minden lemezre felkerül a CSS. A Time Warner már az idén meg akarja nyitni a filmek letöltését és kiírását támogató szolgáltatását. A kínálatban összesen 6000 mű lesz elérhető. A hollywoodi filmstúdiók azt remélik, hogy az új megoldásnak köszönhetően a következő 3-5 évben a DVD-k 15-20 százaléka már így kerül az otthonokba.