2007. február 12. 18:14, Hétfő
Világszerte egyre több hírügynökség és sajtóorgánum alkalmaz bloggereket a helyi hírek elkészítésére vagy kiegészítésére. Ennél nagyobb elismerésre, alighanem maguk a blogírók sem számíthattak.
Ezúttal az
Associated Press amerikai hírügynökség vezetői
döntöttek úgy, hogy a helyi hírek elkészítésével a jövőben bloggereket bíznak meg. Az AP már tavaly májusban együttműködési megállapodást kötött a Technorati és a Topix blogszolgáltatókkal. Az egyezmény szerint a hírügynökség a híreiket érintő reakciókat, bejegyzéseket az AP Hosted News szolgáltatás keretében teszi elérhetővé.
Az AP ezúttal a
NowPublic.com nevű weboldallal kötött együttműködési megállapodást. A portálon 140 országból közel 60 000 blogger publikál rendszeresen angol nyelven. Érthető, hogy a hatalmas adatbázisra a hírügynökség is szemet vetett. Az AP-t ugyanakkor csak az igényes és a máshol elő nem forduló hírek érdeklik, a kommentárok és más kiegészítő bejegyzések nem. Az exklúzív anyagok a NowPublic.com híreinek mégis majd' 25 százalékát teszik ki. A többi hír átvett írás a CNN-től, az ABC-től, a CBC-től és más televízió-, illetve rádióadóktól és portáloktól.
Az Associated Press azt reméli, hogy a szerződés révén aktuális helyi hírekkel láthatja el a partnereit, ráadásul még túl sokat sem kell fizetnie. A bloggerek ugyanis még mindig olcsóbbak, mint a saját tudósítók. "A legfontosabb a megbízhatóság, vagyis hogy az adott hír máshol előtte még nem jelent meg" - nyilatkozta Jim Kennedy, az AP alelnöke. A vezető szerint a bloggerekre akár a rendkívüli hírek idején is nagy feladat hárulhat, hiszen akik egy esemény közelében vannak, azok azonnal tudósíthatnak róla.
A megoldás közel sem egyedülálló. Németországban például a
WAZ újságcsoport alkalmaz bloggereket a helyi vagy regionális lapszámaiban és híroldalain található tartalmak kiegészítésére.