2007. április 2. 13:16, Hétfő
Bár a cég felvásárlásában a Microsoft és több más nagyobb név is érdekelt, a versenyből a Google kerülhet ki győztesen, amely még a jelentős mértékben megugró árat is hajlandó lenne kifizetni.
Érdekes fejleményről számolt be a Reuters, mégpedig a Wall Street Journal értesülésére
hivatkozva. Úgy tűnik, hogy az online hirdetési megoldásként meglehetősen jól ismert DoubleClick.com a Google figyelmét is felkeltette és a keresőcég komoly esélyesként jöhet szóba az esetleges felvásárlásban. Végső győzelmüket jelenleg az látszik biztosítani, hogy az alaposan felsrófolt, akár 2 milliárd dolláros árat is hajlandóak lennének kifizetni a siker érdekében.
A DoubleClick megszerzésében jelenleg több más nagyobb cég is érdekelt. Példaként említhető a Yahoo, a Time Warner tulajdonában lévő AOL, vagy a Microsoft, amely várhatóan a keresőcég legkitartóbb riválisa lesz az ajánlattevési versenyben. A jelenleg az amerikai Hellman & Friedman befektetési csoport birtokában lévő vállalat nagy valószínűséggel még a közeljövőben el fog kelni, az egyedüli kérdés, hogy ki tud majd végig állva maradni. A jól értesültek szerint a Google megjelenése immár 2 milliárd dollár fölé emelte az ajánlatot, ám Redmond visszavágásra készül.
Mi is pontosan a
DoubleClick és miért ilyen fontos ennek megszerzése az ágazat jelentős szereplői számára? Az oldal online hirdetési megoldást kínál a világhálón jelen lévő cégek számára, mégpedig a vásárlók (látogatók) igényeihez igazodó reklámokkal, amely egyre népszerűbb területté vált az elmúlt időszakban. A vállalatnak jelenleg több mint 1500 partnere van, tehát meglehetősen jelentős platformról van szó, igaz, a Web 2.0 megjelenésével kapcsolatban a DoubleClick már csak mint a Google AdSense elődjeként
merült fel. Ha azonban valóban ennyire idejétmúlt megoldás lenne, a Google valószínűleg nem törekedne ennyire a megszerzésére.